Cooj Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei. Jeg har begynt å titte litt på Sigma's 105mm f2.8 macro objektiv. Men jeg kommer stadig over to forskjellige versjoner, lurer derfor på om det er noen forskjell på disse 2 objektivene. Er en av disse en eldre modell? Og er en av dem bedre optisk enn den andre? Sigma 1 Sigma 2 Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har du noe info om hvor disse er å få tak i? Det fluffy rosa underlaget var jo mitt i blinken :!: Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Har du noe info om hvor disse er å få tak i? Det fluffy rosa underlaget var jo mitt i blinken :!: 8203734[/snapback] Hehe, begge bildene er hentet fra 2 random aksjoner på Ebay. Så stikk innom der, usikker på om teppet følger med objektivet da... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Uten at jeg skal si det helt sikkert så vil jeg tippe på at det nederste er en eldre utgave. De fleste Sigma-objektiver som selges nå idag har samme 'mønster' som det øverste såvidt jeg vet (jeg har 2, deriblant 105mm macro). Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg kjenner ikke dette objektivet veldig bra, men er rimelig sikker på at begge bildene er av identiske objektiver. Det øverste fokusert på uendelig og det nederste på makro. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Det var det første som slo meg også, skjønt det øverste har ett litt annet grep på fokusringen enn det andre. Det hadde sikkert hjulpet om du linket til auksjonene, slik at vi kunne bedømme utifra informasjonen som sannsynligvis står nevnt i dem.. edit: mulig det er en "For canon" / "For Nikon" (e.t.c.) forskjell når det gjelder grepet? Endret 21. mars 2007 av MrLee Lenke til kommentar
buitre Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Den øverste er optimalisert for digitalt( DG utgave). Den nederste er gammel utgave av samme linsa. DG utgaven tar tak i en del problemer som oppstår med digitalt( reflekser og vignettering), ved å benytte seg av coating. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Den øverste er optimalisert for digitalt( DG utgave). Den nederste er gammel utgave av samme linsa. DG utgaven tar tak i en del problemer som oppstår med digitalt( reflekser og vignettering), ved å benytte seg av coating. 8208227[/snapback] Aha, strålende. Da er det problemet løst, går jo så klart for DG utgaven da. Tusen takk. Og til dere over, informasjonen var helt lik på begge, derfor jeg lurte. Men takk for svar i alle fall. Strålende Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Skummelt at jeg ikke så DG benevnelsen på objektivet Endret 22. mars 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå