Gå til innhold

Redusere størrelsen på bilder i word 2000 batch?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en saksbehandlingsløsning, som gir brukerne anledning til å benytte MS-word for å redigere dokumenter i saken.

Dokumentene lagres som blobs i databasen. I utgangspunktet er ikke dette en god løsning, og på lengre sikt vil tiltak bli iverksatt for å etablere en annen arkitektur.

Et problem som etter hvert har vokst frem er at brukerne limer inn bilder og annen mulitimedia informasjon i word dokumentet. Avhengig av kompetanse, antall bilder, kamera etc, så er i alle fall resultatet at mange av word filene vokser seg kjempe store. Dokumenter på opp under 1GB er ikke lengre uvanlig.

Spørsmål: Er det noen som vet om en løsning der en batch, kan gjennomgå filene, for å f.eks ta tak i bildene og konvertere format, oppløsning – kompresjon til noe som er mer å leve med?

En løsning for å intercepte og konvertere før lagring hadde også vært greit, men jeg antar vi kan leve med batch konvertering, for en periode.

For ordens skyld vi benytter XP og MS-Word 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at dette ikke er lett.

Har via Google forsøkt å finne svar, men har i hovedsak bare fått bekreftet mistanken om at dette ikke er helt rett frem.

Bla http://www.softpedia.com/get/Office-tools/...r-Office-Tools/ er et av stedene jeg var gjennom. Mange nyttige tools, men ingen som treffer blink.

Mulig midlertidig løsning er å se på metadata om et dokument, finne antall ord, og når forholdet doc størrelse antall ord er feil, nekte lagring. Samtidig som en sender ut en veiledning der en forklarer hvorfor, samt med tips om hva en bør gjøre for å få bilde størrelsen ned. Det blir å dytte ansvaret og jobben ut til brukerne, men men.. finnes det ikke alternativer så gjør det ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...