Gå til innhold

STRIKER EXTREME - DOMINATOR OG FSB?

Anbefalte innlegg

Har i to tidligere tråder Overklokking av Striker Extreme og E6700 og Overklokking Striker Extreme skrevet noen innlegg angående overklokking av Striker Extreme, E6700 og Dominator 85500C5D minnebrikker.

Hadde i tidligere følgetonger benyttet meg av DOMINATOR T W I N 2 X 2 0 4 8 - 8 5 0 0 C 5 D til overklokking. Standardhastighet på disse brikkene er må 1066MHz, og disse brikkene fikk jeg MEM (DDR) opp i 1120 MHz. og prøvde alle mulige innstillinger for å få høyere verdier, men til ingen nytte. Litt skuffet der!

Så jeg bestemte meg for å bestille de nye brikkene Corsair Dominator TWIN2X10000C5DF 2048MB ,DDR2, 2x1GB(KIT),DHX, E.P.P, CL5-5-5-18 med tanke på å presse denne klokkefrekvensen enda høyere, da brikkene skuller kunne gå på 1250 MHz MEM (DDR). Men skuffelsen ble stor da også disse brikkene flatet ut på 1120MHz på MEM (DDR) ? :hmm:

Er det noen som har vært borti noen begrensning på Striker Extreme kortet og på FSB og MEM (DDR)! eller som har noen ideer på hvordan dette kan løses..

Takker på forhånd for alle konstruktive svar.

Endret av selervik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg forstår det av tester liker ikke strikeren ram hastighet over 900 hvis pross skal overklokkes også, jeg ville prøvd å klokke ned pross for å få mer ut av ram. noen tester har jo klart over 1200 ram men uten overklokk av prossesor. har også vært oppe i 1150 / 3.9 det synes å bare stoppe over. :hmm: det har nok kun med hovedkort å gjøre, men vanskelig å si hva. er tross alt veldig fornøyd med strømføring på kortet. du kan jo prøve å holde deg under 1333 fsb, men da er det ikke like gøy

striker

e6700

hyperx9600 4g

Lenke til kommentar

Er enig der at det er mye mere morro med høy hastighet på CPU, Som foresten ligger stødig på 400MHz (1600 QDR)

Men Asus hadde jo lovet et kort som skulle kunne overklogges extremt og jeg synes det da er litt rart at det skal stoppe på ca 1100. :(

Lenke til kommentar
ikke værst allikavel... evga kort gjør det nok bedre så vidt jeg har lest.  asus er jo stødighet så stopper nok før andre men holder lengre....  ligger du på 4 og 1120 holder vel det?? :roll:

8203770[/snapback]

Du skjønner, det handler om å strekke strikken lengst mulig uten at den ryker.. Så målsettingen er å få høyest mulig score på testene og lavest mulig latens uten å kjøre i grøfta. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...