Dy§no Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Så du mener at bare fordi man jobber med et GUI OS så skal man gi faen i stabilitet og Ytelse ?Blir det samme som å si at hvis bilen er designet av en prisvinnende designer trenger du ikke bry deg om motoren og ytelsen. Min mening er at hvis du behandler brukeren som en teknisk inkompetent idiot, vil brukeren også bli mer idiotisk, enn han/hun nødvendigvis er. Spiller det noen rolle om "sett-inn-ny-tabell"-funksjonen tar 0.2 sekunder lenger tid å laste i en tekstbehandler kontra en annen, når brukeren bruker 15 sekunder på å finne fram til funksjonen i den ene versjonen og 140 sekunder i den andre versjonen? Poenget er at maskinkraften i dag er så overveldende at det er lurt å lete andre steder for å øke effektiviteten. I motsetning til deg synes jeg ikke at det er nødvendig å rulle ut nye programpakker/OS bare pga oppdatert grafisk grensesnitt eller nye fancy unødvendige funksjoner. Slike ting kan på en mye enklere måte styres via pluginbare themes og utvidelser. 8213458[/snapback] Det er så mye mer enn valg av fargepaletter som skal til for å skape et godt brukergrensesnitt. Personlig har jeg ikke like stor tiltro som deg til at et nerde-community skal kunne greie å bygge opp den samme kunnskapsdatabanken som Microsoft om brukergrensesnitt og designprinsipper. Microsoft sitter på ressurser forskningsmiljøene bare kan drømme om. I beste fall snapper nerde-communityene opp annenhånds kunnskap fra sistnevnte. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Skulle ønske Windows har kommet med et " Microsoft Gaming Edition" OS Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er så mye mer enn valg av fargepaletter som skal til for å skape et godt brukergrensesnitt. Personlig har jeg ikke like stor tiltro som deg til at et nerde-community skal kunne greie å bygge opp den samme kunnskapsdatabanken som Microsoft om brukergrensesnitt og designprinsipper. Microsoft sitter på ressurser forskningsmiljøene bare kan drømme om. I beste fall snapper nerde-communityene opp annenhånds kunnskap fra sistnevnte. 8215821[/snapback] Du faller her på din egen urimelighet, som allerede nevnt finnes det OS (Fra det du sikkert vil kalle for nerde-community) som allerede har mye mer grafisk frihet enn det windows har i dag. Et eksempel er f.eks Beryl Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du faller her på din egen urimelighet, som allerede nevnt finnes det OS (Fra det du sikkert vil kalle for nerde-community) som allerede har mye mer grafisk frihet enn det windows har i dag. Et eksempel er f.eks Beryl 8217116[/snapback] Grafisk frihet medfører ikke nødvendigvis et mer effektivt grensesnitt. Ofte kan det være lurt å sette av denne jobben til profesjonelle, fremfor å overlate jobben til brukerne selv, eller programmerere som kanskje er mer opptatt av det tekniske aspektet. Legger for øvrig merke til at hw-artikkelen du lenker til har dedikert en hel side til teknisk ytelse i grensesnittet, men nevner ikke grensesnittets effektivitet med et ord. Lenke til kommentar
IP Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Om office 2007 skal jeg ikke uttale meg, sitter selv på 2000 og har ingen planer om å oppgradere. I motsetning til deg synes jeg ikke at det er nødvendig å rulle ut nye programpakker/OS bare pga oppdatert grafisk grensesnitt eller nye fancy unødvendige funksjoner. Slike ting kan på en mye enklere måte styres via pluginbare themes og utvidelser. 8213458[/snapback] Office 2007 er ikke bare nye knapper og glansbilder. Personlig liker jeg det nye grensesnittet, mens den _mest_ interessante oppgraderingen er Excels støtte for cpu'er med flere kjerner (multi-threaded calculation). IP Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) I tillegg synes jeg Microsoft bør komme offensivt på banen med løsninger på problemer folk sliter med i dag. F.eks. foreslå en åpen standard for enkel sikring og konfigurering av hjemmenettverk, slik at selv bestemor kan føle seg trygg på at ikke WLAN-ruteren hennes er vidåpen for hele nabolaget. En familie som ikke er IT-kyndige bør også kunne plugge inn og bruke nettverksutstyr, stue-PCer o.l. uten videre. Slikt bør være Plug & Play - med maks. sikkerhet. Det samme gjelder e-post. Spam-problemet er i ferd med å ødelegge denne kommunikasjonsformen. Hvis Microsoft kunne få etablert en åpen standard som reduserte spam-problemet til et minimum, ville de få mye oppmerksomhet og støtte. Helt enig med deg i at noe må gjøres med trådløse hjemmenettverk. Men her må også de som lager trådløse enheter på banen. Dessuten bør det inviteres med mange flere OS aktører enn Microsoft i utviklingsarbeidet. Angående spam. Her tror jeg det kan ennå gjøres ganske mye på filtreringsiden, eller at en får ett system hvor en selv velger å kunne hviteliste avsendere. Det jeg mener er at de som drifter e-post tjenestene. Google, Microsoft, Yahoo med flere kan gjøre en del grep med programvaren slik at brukeren kan gjøre en del innstillinger og aktive valg under bruk av e-postsystemet. Det er ikke verre enn at "programvaren" lar deg få en popmelding dersom en ny avsender/mottaker blir benyttet i systemet, hvor du svarer hvitelist/svartelist etter behov. Det bør likevel 2-deles med ett slikt system. Slik at de mottakere/avsendere du benytter aktivt selv har en slik pop-up melding, men at de mottakere som ikke er i din adresseliste/hviteliste automatisk blir lagt i en folder med navn ala "Mulig at er SPAM". Ellers vil jeg tro at Instant Messaging systemer (chat) ala Skype med flere vil muligens utkonkurrere vanlig e-post. Men der er det nok en del usikkerhet. Jeg vil tro at programmer som Skype vil få en slik forsinket meldingsleveringsfunksjon som også fungerer dersom mottaker for øyeblikket er avlogget. Kanskje også med muligheten for å legge ved filvedlegg. Altså en sammensmelting av e-post og chat. Skype har så langt vært helt spamfritt for min bruk. Så her tror jeg kanskje folk vil favorisere ett system som ikke leverer spam fra seg. Endret 23. mars 2007 av G Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Om office 2007 skal jeg ikke uttale meg, sitter selv på 2000 og har ingen planer om å oppgradere. I motsetning til deg synes jeg ikke at det er nødvendig å rulle ut nye programpakker/OS bare pga oppdatert grafisk grensesnitt eller nye fancy unødvendige funksjoner. Slike ting kan på en mye enklere måte styres via pluginbare themes og utvidelser. 8213458[/snapback] Office 2007 er ikke bare nye knapper og glansbilder. Personlig liker jeg det nye grensesnittet, mens den _mest_ interessante oppgraderingen er Excels støtte for cpu'er med flere kjerner (multi-threaded calculation). IP 8217609[/snapback] Jup det er en mer nyttig funksjon i mine øyne, problemet er at slike forbedringer ofte blir lite prioritert og/eller dårlig dokumentert i presentasjonene av forbedringer i forhold til endringer i grafisk grensesnitt. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Søker vanlige brukere virkelig så fordømt mye at kontinuerlig forbedring av søkefunksjonen virkelig er noe å satse på? Kan ikke folk lære seg å holde orden på hvor #(/&%/(#5 de legger filene sine? Har jobbet på maskinen til folk som baserer seg på søk før, og ting ligger absolutt overalt. Det er umulig å ta ordentlig backup av en slik maskin før en eventuell reinstallasjon. Lær dere å lagre filer i en ordentlig katalogstruktur, for svingende! Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 http://redwing.hutman.net/~Mreed/warriorshtm/necromancer.htm Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) http://redwing.hutman.net/~Mreed/warriorsh...iquettenazi.htm Beklager at jeg ikke sjekket datoen, o store herre. Du vet at også gamle tråder dukker opp til høyre om de er relevante for artikler man leser? Jeg skal sjekke datoen neste gang. Endret 7. april 2008 av bolt Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 http://redwing.hutman.net/~Mreed/warriorshtm/newbie.htm Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 LOl... begynner å bli vittig imponert over visse skribenters evne til å prøve å tyne udugelig mye utav minst mulig info. dessverre går det på kost av kvaliteten til artiklene (det GÅR AN å lete opp litt mer info om hva som er nytt med windows 7 hvis man først skal skrive om det)! HVEM SOM HELST kan jo SE på artikkelbildet og si at "søkefunksjonaliteten blir bedre... og det skal være lavere kostnader for bedrifter". Det blir som at de skulle henge opp en plakat om "nudler på tilbud" på prixen, for så henge opp en notis på oppslagstavla i gangen der det står: "reklame for nudler på tilbud ved utgangsdøra". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå