goli4th Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hva med port95nt og 5,4? 8585723[/snapback] Jeg bruker port95nt og 5,4. Funger helt som det skal hos meg. OS er MCE 2005 Lenke til kommentar
Mortings Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg sliter med det samme! Det er 1. og 3. linje som lyser, men det er hele tiden. Jeg har lcdsmartie og port95nt innstalert. Men ingenting fungerer! Hjelp Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Sjekk kabeln til print porten. Det var der jeg fikk samma feil som deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har opplevd akkurat det du beskriver ikke noe stress å fikse. Det aller første man må sjekke er at man har koblet kabelen til displayet i rett vei (ikke opp-ned). Så må man få installert de riktige programmene/driverne. Kan sende disse til deg via MSN (Ja, jeg har din!). Hvis ikke dette funker må man inn i BIOSen og forandre noe på Parallel-port-instillingene. Husker ikke hvilke i farta men det greier jeg sikkert finne ut av. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ja. Kan du hjelpe meg med det også?? Sender deg e-mail på pm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Vil bare si at port95nt ikke funker på Microsoft Windows XP 64bit-edition. Desverre Hagr, kunne ikke hjelpe deg. Trodde du hadde vanlig XP-32bit. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har fått ny PC og skal straks konvertere til VIsta når jeg settter opp maskinen. Noen som har opplevd problemer i Vista? Gosicnny Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvis det er 64bit-Vista vil du nok muligens oppleve problemer, ja. Endret 15. mai 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Patron Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har problemer med mitt 20x4 display også. Kabelen til displayet er koblet rett i, port95nt er innstalert, bruker lcd smartie v5.4. Help plx ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Lyser det i Displayet ditt og kommer det frem noen "firkanter"? Lenke til kommentar
Patron Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Lyser det i Displayet ditt og kommer det frem noen "firkanter"? 8813569[/snapback] Ja, "testlyset" virker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) På denne siden står alle programmene du trenger. Endret 8. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Patron Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Har opplevd akkurat det du beskriver ikke noe stress å fikse. Det aller første man må sjekke er at man har koblet kabelen til displayet i rett vei (ikke opp-ned). Så må man få installert de riktige programmene/driverne. Kan sende disse til deg via MSN (Ja, jeg har din!). Hvis ikke dette funker må man inn i BIOSen og forandre noe på Parallel-port-instillingene. Husker ikke hvilke i farta men det greier jeg sikkert finne ut av. 8612861[/snapback] Hva var det du stilte på i BIOS ? Endret 8. juni 2007 av Patron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg stilte på noen saker som hadde med paralellporten å gjøre. Etter litt fikkling funket den. Lenke til kommentar
Patron Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg stilte på noen saker som hadde med paralellporten å gjøre. Etter litt fikkling funket den. 8815964[/snapback] Ok, kan det være EPP ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det kan det . Men jeg er ikke sikker. Jeg har ikke LCD-display på denne maskinen men på en annen (broren min sin). Må sjekke den hvis jeg skal se hvilken instilling som funker. Lenke til kommentar
Patron Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det kan det . Men jeg er ikke sikker. Jeg har ikke LCD-display på denne maskinen men på en annen (broren min sin). Må sjekke den hvis jeg skal se hvilken instilling som funker. 8816395[/snapback] Ok, skal teste i løpet av helga Lenke til kommentar
katet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Fikk en pakke fra microplex i dag Pakka ivrig opp og kobla til LCD skjermen... Etter litt lesing og styring att og fram så fekk jeg den til å virke, men det som står orginalt på LCD Smartie kom på to linjer, linje 1 og linje 3. Skriver jeg noe i linje to på LCD Smartie kommer det på linje 2 og 4 på skjermen. Hva skal jeg gjøre for å få dei linjene like på skjermen og i LCD Smartie? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Etter mye stress i Vista 32-bit med diverse versjoner og drivere som ble anbefalt her, bestemte jeg meg for å knekke denne nøtten etter en relativt lang pause. Installerte nyeste versjon, gikk ikke. Prøvde betaer, gikk ikke, tidligere versjon, heller ikke her hadde jeg hell. I Vista er det jo sånn komatiblitetsting som jeg har brukt til en rekke spill osv, men jeg tenkte først ikke på at det kunne hjelpe her. Etter at forsøkene over sviktet, prøvde jeg å gjøre det (uten noen særlig tro på det). Og det gikk med en gang! Uten drivere og alt mulig stasj! Altså; installer nyeste versjon (ikke beta), sett til å kjøre i XP SP2 mode og med administratorrettigheter, så kan det være at det virker for deg og Ble en liten dump dette her, men det er sikkert noen som kan ha nytte av det. ENDRET: Ikke optimalt likevel. ER kluss med linjene slik noen andre har beskrevet tidligere. Skal prøve å finne feilen, men setter stor pris på om noen andre har løsningen. Goscinny Endret 3. august 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg fikk det til nå! Om noen trenger forklaring, så bare si ifra Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå