Gå til innhold

Problemer med display fra microplex!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ER du sikker på at du har satt den på fire linjer, og ikke to? Hos meg funket det helt uten problemer med en gang (måtte bare stille inn etter det dei sa på Microplex på det bildet).

Goscinny ;)

8205978[/snapback]

Hva slags versjon bruker du?

Lenke til kommentar

Har du installert port95nt? Den trengs av LCDsmarte på LCD displayer med parallellport tilkobling. Når du skal sette opp LCDsmartie for første gang, får du spm om å instalere noe som trengs for displayet ditt. Her må du svare nei. Jeg har 20x4 display fra microplex som fungerer helt som det skal.

Ps: linje 1 og linje 3 skal lyse under oppstart. Det er en slags test-skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke installert port95nt. Dersom det følger med LCD-smartie og kommer som et valg under installasjonen, har jeg nok det, men hvis det må lastes ned manuelt, har jeg det ikke.

Goscinny ;)

8252990[/snapback]

Det må lastes ned manuelt. Du finnes det helt nederst på downloads listen på LCDsmartie sine nettsider.

edit:

http://lcdsmartie.sourceforge.net/port95nt.exe

Endret av goli4th
Lenke til kommentar
Jeg har ikke installert port95nt. Dersom det følger med LCD-smartie og kommer som et valg under installasjonen, har jeg nok det, men hvis det må lastes ned manuelt, har jeg det ikke.

Goscinny ;)

8252990[/snapback]

Det må lastes ned manuelt. Du finnes det helt nederst på downloads listen på LCDsmartie sine nettsider.

edit:

http://lcdsmartie.sourceforge.net/port95nt.exe

8264114[/snapback]

trenger den jeg også. har akkurat samme problemet. men er det mulig i x64 windows??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hjalp en venn med dette når han fikk en slik en selv.

Det funket ikke med 5.4, men med 5.3 og port95nt funket det :D

Vis du ser på microplex sine sider, så velger du det displayet du har så ligger det et bilde som microplex har lagt til med dems innstillinger, med disse så funket det :D

*Fikk lyst på en selv* ^^

Håper du får det til, for resultatet er konge :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...