Bikeridr Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Jeg sliter fortsatt med den der hæ** handlekurven min.. Jeg har som skrevet i tidligere post denne kodesnutten: PHP <?php foreach ($kjop as $key => $antall){ if (is_numeric($antall) && $antall >=1){ $mokk .="$antall stk - ".$data[$key][1]." á kr ".$data[$key][2]." totalt kr: ".number_format($antall*$data[$key][2],2)."<BR> "; } } echo $mokk; ?> Hvordan får jeg og hvor legger jeg og hvilken kode bruker jeg, for å få summert sisteleddet? Der det står ".number_format(----" Jeg gjorde et eller annet krøll i går (i natt) hvor jeg fikk alle tallene uten mellomrom etter hverandre, men får det ikke til i dag. Jeg ønsker å få lagt sluttprisene i et array og bruke "array_sum" til å legge sammen alt i en variabel. Og så et OT spm: Hvordan får dere farger i kode-tag'en? Leger dere de inn manuelt? [Edit] Fikk det til til slutt, men nå er hjernen svett.. Jeg laget et array før "foreach", så la jeg inn en "array_push" inni "foreach". Så summerte jeg arrayet med "array_sum" etter "foreach". Sikkert lettere måte å gjøre det på, både kodemessig og serverbelastningsmessig, men nå virker det iallefall.. Men OT-spørsmålet er jeg fortsatt åpen for.. [/Edit] Endret 21. mars 2007 av Bikeridr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) kan du ikke droppe foreach-løkken, og bare ha array_sum($array) istedenfor da? OT-spørsmålet: for å få farger i kode-taggen, legger man enkelt inn <?php i før koden inne i taggen.. Med: PHP <?php echo "hei!"; ?> Uten: PHP <?php echo "hei!"; ?> Endret 21. mars 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Uten hva da ? Men er [ php] taggene fikset nå da? For hvis de ikke er det kan det være at enkelte tegn feks ! blir til sin tilsvarende htmlkode #003; (tror jeg) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 sant det.. ser at Ueland ba oss bruke pastebin istedenfor php-taggen Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 kan du ikke droppe foreach-løkken, og bare ha array_sum($array) istedenfor da? Hmm, nei?? Jeg tror egentlig ikke det, da jeg jo ikke vet hvor mange enheter brukeren vil legge til.. Men som jeg redigerte til i første post, så fungerer det nå. og: OT-spørsmålet:for å få farger i kode-taggen, legger man enkelt inn <?php i før koden inne i taggen.. 8204271[/snapback] Rdigerte førsteposten min, og nå funker det også.. Utorlig hva man kan lære Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå