Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser uavhengig av aktivitet

Anbefalte innlegg

Hei

Problemet mitt begynte for omtrent to uker siden.

Musa sluttet å fungere i windows, den koblet seg rett og slett ut for deretter å slå seg på igjen. Prøvde dermed med annen type mus; samme problem.Deretter gikk det et par timer og jeg slo av maskinen. Når jeg da startet den igjen får jeg opp beskjeden "Disk boot error", jaha tenker jeg og prøver å reboote. Samme problem. Tenker dermed en formatering kan ordne det og booter fra XP cden, sletter partisjonen og lager en ny. Da jeg kom til installeringen gikk prosessbaren til 20% og jeg sitter igjen med feilmeldingen "Your harddisk may be permantly damaged or faulty, setup will now exit".

Nye harddisker tenker jeg med engang, men bestemmer meg for å prøve å løse det. Ordner meg en floppy med HDD Regenerator som reparerer dårlige sektorer og sjekket begge harddiskene mine, 0 feil. Bestemmer meg dermed for å prøve å installere Windows XP igjen og denne gangen går det problemfritt. Får installert alt uten problemer og er snart tilbake til desktop.

Situasjonen pr. idag er at jeg kan bruke pcen i ca. 10-15min før alt låser seg og restart er eneste mulighet. Dette skjer uavhengig av hva jeg gjør. Har nettopp kjørt Memtest86 fra dos og programmet fant ingen feil. Jeg har også opplevd at når pcen låser seg kommer det en konstant høy lyd fra headsettet (ikke pc-speakeren), regner med dette skyldes at lyden fryser også.

Mine specs:

MSI K8N Neo-2 Platinum

AMD Athlon 64 +3500

Geforce 7800GT

2x Maxtor Diamondmax 200GB 7200rpm

2048MB GeIL DDR-RAM (Dual-channel)

På forhånd takk for alle seriøse svar!

PS: Legger ved DXDIAG for de som nileser rapporter

DxDiag.txt

Mvh,

Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...