Solefald Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Eg syns endel av å elske kverandre må ha eit grunnlag der begge to føler seg likeverdt. Når en har en sånn person da gir en like lett som en tar. Føler den eine seg bedre enn den andre, så blir det skeivt. Å sei at "gjennomsnitts" forelskelsen går ut etter 3 mnd, syns eg berre er tull. En føler det en føler, intet poeng å sette ting i bås. Eg har sagt elsker deg i eitpar av mine forhold før eg bevegde meg over i 20åra. Glad eg gjorde det, lærte da vertfall at Eg elsker deg skal holdes inne til eg ikkje klarer å holde det inne lenger. Endel på forumet har spurt om kortid passer det å sei at du elsker nokon. Dumt å planlegge slikt synes eg vertfall. Å elske noken skal innebære stort begjær, eit fysisk savn uten personen, villig til å gjere alt for en person uten å dvele. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Tja, jeg tror det ikke er noen fasit her, men for meg er det å sette pris på noen så høyt og sette dette mennesket høyere enn de fleste andre. Det føles sterkere enn forelskelsen, den er dypere, den sitter i meg (om jeg skal refere til min kjære), det er noe jeg lever og ånder for. Det handler for meg også om å sette pris på ens forskjeller og likheter, og hvordan man utfyller hverandre. Min kjære gjør all forskjell i min hverdag, og jeg kan ærlig talt ikke forestille meg dagen uten ham, foruten at den ville blitt trist og grå (jeg vet med meg selv at jeg har blitt et veldig mye mer lykkeligere menneske etter at jeg traff ham). For meg handler det om å elske hverandre gjennom både gode og vonde tider, ha noen å dele disse erfaringene med, da på en helt annen måte følelsesmessig enn med sine venner. Ja, jeg er glad i bestevenninna mi, jeg setter enorm pris på det vi har delt, men det jeg har delt og deler med min kjære føles sterkere og annerledes følsesmessig. Endret 17. mai 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Sa til kjæresten min gjennom 4 måneder at jeg elsket henne i går natt. Har alltid vært tilhenger av definisjonen av når man går over fra interessert, til betatt, til forelsket, til.. elsker. Og det er mange av svarene her som stemmer med det jeg tenker om temaet. Det er pussig, men når man først elsker noen tror jeg ikke man lenger trenger å spørre om hva det vil si å elske noen. Det er når "Jeg er glad i deg" liksom ikke strekker til lenger. Når man ikke klarer å holde det inne. Når man går èn dag uten å se sin kjære og den ene dagen føles som en intetsigende dag. Når man er så glad at man kan begynne å grine mens man holder rundt jenta man er forelsket i. Da elsker man. Synes jeg. Jøss, har masse tanker om dette her - tror nesten jeg lager min egen tråd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva innebærer det å elske noen for deg? Hva er er din definisjon av ordet? At jeg uten vanskeligheter kan se for meg at vi tilbringer resten av livet sammen. Gjennom vondt og godt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Min definisjon: Om man elsker noen bryr man seg mer om personen enn man bryr seg om seg selv. Man ville gått i døden for personen. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jeg tror at... Å være forelsket er å være dypt betatt uten å vite hvorfor. Å elske er å føle og vite at nå er du "kommet hjem". Og det er gjensidig. Folk skriver mye fint Å beskrive følelser er vanskelig... Jeg ville aldri satt mitt liv til sides, for det er mitt liv som gjør meg til meg. Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg elsker besteveninnen min. Men jeg er jo ikke forelsket eller noe, jeg bare er så utrolig glad i henne, vi skal være bestevenner for alltid. Vi er begge jenter. Jeg vil heller aldri gjøre noe seksuelt med henne hvis noen tror det.. Vet liksom ikke hvordan jeg vil forklare hva jeg mener ordet elske betyr. Jeg bare vet at de jeg elsker, er personer som jeg aldri vil miste.. Som jeg kunne gjort egentlig alt for, min familie og den beste besteveninnen jeg noen gang har hatt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Min definisjon på å elske noen er tilgivelse. Lenke til kommentar
Gjest Veronica Guest Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Min definisjon på å elske noen. Jeg mener at "å elske noen" er stadiet etter forelskelse, da alle disse ville følesene har slått seg til ro. Å elske noen betyr for meg å sette denne personen høyest av alle. Lenke til kommentar
Andressen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Må man ha et kjæresteforhold for å elske noen, da? Endret 9. april 2010 av Ezio Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ser ingen grunn til at man må ha et kjæresteforhold for å elske noen. Man trenger heller ikke elske noen for å være i et kjæresteforhold. Følelser og samlivsforhold er to helt forskjellige ting tror jeg, og de har ikke nødvendigvis noen sammenheng i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
remus1 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvis man virkelig elsker noen, så elsker man dem ubetinget. Akkurat som en mor alltid vil elske barnet sitt - så vil man alltid elske partnern sin uansett hva vedkommende har gjort. Når man elsker en person utbetinget, først da tror jeg man kan begynne å snakke om 'ekte kjærlighet'. Det er altså min filosofi. Lenke til kommentar
boble4321 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Min definisjon: Om man elsker noen bryr man seg mer om personen enn man bryr seg om seg selv. Man ville gått i døden for personen. Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå