Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det å elske noen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så snerpete du er forresten.

8216090[/snapback]

Takk, du også.

8218285[/snapback]

Kom gjerne med eksempel da. Forsto ikke helt poenget med svaret ditt til meg på forrige side.

8218514[/snapback]

Du legger jo ut og sier "sånn er det ikke" uten å vite noe om det. Hva om foreldrene hans faktisk fortsatt er forelsket i hverandre da? Skal du bestemme at det er feil?

Lenke til kommentar
Så snerpete du er forresten.

8216090[/snapback]

Takk, du også.

8218285[/snapback]

Kom gjerne med eksempel da. Forsto ikke helt poenget med svaret ditt til meg på forrige side.

8218514[/snapback]

Du legger jo ut og sier "sånn er det ikke" uten å vite noe om det. Hva om foreldrene hans faktisk fortsatt er forelsket i hverandre da? Skal du bestemme at det er feil?

8218571[/snapback]

Hvor skrev jeg det? Jeg skrev "sikkert",, som i "kanskje"/"muligens".

Nå tolker du ting som ikke står der.

Lenke til kommentar

Vi kan jo sammenligne med engelsken..

"I'm in love with you"

"I love you"

"Jeg er forelsket i deg"

"Jeg elsker deg"

For meg gir det samme forskjellen i mening på begge språk. Det å elske noen mener jeg kan brukes til å beskrive et bredt spekter av følelser. Alt fra det å være glad i noen, som dine nærmeste og venner til å ville gjøre alt for å få noen. I den heteste delen av spekteret grenser det nok mot det å være forelsket.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Elske er et veldig, veldig "stort" og farlig ord. Jeg har ikke sagt det til noen i løpet av mitt 15 år lange liv.

For meg er det å elske noen, å se for seg at man er sammen med dem når man er gammel og rynkete. Det er min, litt teite, romantiske tolking av å elske noen.

Lenke til kommentar
Jeg mener at du å elske noen er når en går rundt å tenker på en hele tiden. Man har liksom ingenting annet i tankene..

Dette er den herligste følelsen man noen gang kan føle for en jente.

Håper noen ble rørt nå.. :p

8203658[/snapback]

Dette føler jeg for en jente som jeg har prata mye med og begge har fortalt at vi er forelsket i hverandre, men betyr det da at jeg elsker henne? Vi er ikke kjærester enda, men blir det sannsynligvis i til helga da jeg skal gjøre mitt move på filmkveld :!: :love:

Ville jo aldri satt henne før skole, jobb og venner enda.

Lenke til kommentar
Det er en definisjon som gjelder som god venn også, for min del iallfall.

8841909[/snapback]

Du har en viss grense for hvor mye du er villig til å strekke ut nakken for en venn. Nyhus mener sikkert at man skal være villig til å ofre det meste for denne personen.

Tror jeg aldri hadde greid det.

Lenke til kommentar
Det er en definisjon som gjelder som god venn også, for min del iallfall.

8841909[/snapback]

Du har en viss grense for hvor mye du er villig til å strekke ut nakken for en venn. Nyhus mener sikkert at man skal være villig til å ofre det meste for denne personen.

Tror jeg aldri hadde greid det.

8841922[/snapback]

Det er nok individuelt, men det er noen venner jeg ville gjort det for. Merk: god venn.

Lenke til kommentar

Elske mener jeg er at man går å tenker på denne personen masse, tenker positive tanker om personen.

Hate blir på en måte det samme, man tenker masse på denne personen bare at disse tankene ikke blir like positive som i "elske-tanker" :whistle:

Lenke til kommentar

Å elske noen. Når man ser på personen og blir så varm inne seg at man nesten vil ta på henne/han med en gang, da er man forelsket. Når dette har pågått en stund og man er sammen. Hvis man har den samme følelsen da, da elsker man personen. Det er ihvertfall en av de tankene jeg har rundt temaet...

Lenke til kommentar

Når man virkelig føler at man er villig vil å ofre absolutt alt for en person, vil jeg si at man elsker personen.

Men man kan absolutt elske en person, og være forelsket i personen samtidig. Det er to forskjellige følelser, det er ingen faseovergang som sier at man går fra forelska til å elske. Jeg elsker personen jeg er sammen med ubeskrivelig høyt, og er fortsatt like forelska, om ikke mer, som når vi først ble kjærester. :)

Lenke til kommentar

at man "bærer hverandre" i gode så vel som onde dager. Å respektere hverandres pusterom, men samtidig være tilgjengelig hvis en av dem får problemer og trenger støtte. Samtidig er det viktig at man ikke blander seg FOR mye i hverandres saker, for man skal lære av livet på egen hånd også, det er viktig å være selvstendig for at forholdet skal fungere. Å søke sin egen lykke før man søker lykke sammen med en partner er en forutsetning for at forholdet lykkes. Man kan ikke oppfylle hverandres lykke, den må man finne på egen hånd først, og så eventuelt dele livet med noen etter det.

Lenke til kommentar
Når man virkelig føler at man er villig vil å ofre absolutt alt for en person, vil jeg si at man elsker personen.

Men man kan absolutt elske en person, og være forelsket i personen samtidig. Det er to forskjellige følelser, det er ingen faseovergang som sier at man går fra forelska til å elske. Jeg elsker personen jeg er sammen med ubeskrivelig høyt, og er fortsatt like forelska, om ikke mer, som når vi først ble kjærester. :)

8878672[/snapback]

Ja, men det er fremdeles en forskjell. Selvfølgelig kan man være forelsket på samme tid, men jeg synes det på en måte går inn under å elske :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Nisselua

Har et lite spørsmål? Hva skal man egentlig svare til kjæresten vis hun plutselig sier at hun elsker deg? Og du føler ikke at det er en person du elsker etter å ha vert sammen i noen måneder.

Hun vil jo kanskje forvente det samme svaret tilvake, og hvordan vil hun se på deg etter at du har sakt det du føler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...