Niqābninja Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hva innebærer det å elske noen for deg? Hva er er din definisjon av ordet? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Å sette en person over alt annet, uansett hva det skal være. Om det så er skolegang, jobb, trening eller venner. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) edit. fikk på en måte ikke tid til å skrive ferdig innlegget mitt, så jeg tar det heller vekk. -Nyhus-: jeg er nesten enig, men det blir for urealistisk for min del. Endret 21. mars 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 For meg er den type kjærlighet en spesiell personlig kjemi mellom mennesker som gjerne kommer ut av årelangt vennskap. Men det trenger ikke heller være bygget på noe. Man kan elske og hate samme person, tror jeg. :S Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Å sette en person over alt annet, uansett hva det skal være. Om det så er skolegang, jobb, trening eller venner. 8203510[/snapback] Ehm, for meg høres det rart ut. Litt overdrevet? Man vil de jo alltid det beste, men om man for eksempel setter de over skolegang? Kommer jo til å slå tilbake på dere begge (satt litt på spissen). 8203834[/snapback] Å kunne gjøre det, er ikke det samme så om å gjøre det. Dessuten er det ikke overdrevent å gjøre alt for en person. Det viser bare at den personen betyr mer enn noe annet for deg. Lenke til kommentar
heartbreak Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg ville vel sakt at å Elske noen er når man utfyller hverandre, hvis dere skjønner hva jeg mener med det... At man kan godta partnerens meninger og måte å være på, at den du er sammen både er din bestevenn og din kjæreste... Man verdsetter den andre personen høyt, men jeg ville vel ikke si at det burde gå ut over skole/jobb.... Jeg har bare gjort det kort, dere må gjerne i rette sette meg hvis det er noe feil... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Først og fremst: elske er mer enn en forelskelse. (Selv om forelskelse kan være en fin katalysator eller grunnlag for å begynne å elske noen.) Når du elsker noen så setter du dem utrolig høyt, som Nyhus sier så prioriterer du dem veldig høyt. Når man virkelig elsker noen(og det er gjensidig) så kan det også bli som at en utyfller hverandre. (Derfor mange får dette ufyselige tomrommet hvis de slår opp... eller bare er borte fra hverandre litt =/). Når man elsker noen så betyr den personen mer for enn noen andre, bare vage mistanker om at den andre personen er i fare eller ikke har det bra kan få en i nesten panikk-aktig tilstand. En man elsker er man villig til å gå langt for. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg mener at du å elske noen er når en går rundt å tenker på en hele tiden. Man har liksom ingenting annet i tankene.. Dette er den herligste følelsen man noen gang kan føle for en jente. Håper noen ble rørt nå.. 8203658[/snapback] Det du beskriver er forelskelse. Lenke til kommentar
Springsteen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg mener at du å elske noen er når en går rundt å tenker på en hele tiden. Man har liksom ingenting annet i tankene.. Dette er den herligste følelsen man noen gang kan føle for en jente. Håper noen ble rørt nå.. 8203658[/snapback] Det du beskriver er forelskelse. 8209390[/snapback] Er det motsetninger til kjærlighet og forelskelse? Mamman å pappan min har vært sammen i 20 år og er fortsatt forelska Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg mener at du å elske noen er når en går rundt å tenker på en hele tiden. Man har liksom ingenting annet i tankene.. Dette er den herligste følelsen man noen gang kan føle for en jente. Håper noen ble rørt nå.. 8203658[/snapback] Det du beskriver er forelskelse. 8209390[/snapback] Er det motsetninger til kjærlighet og forelskelse? Mamman å pappan min har vært sammen i 20 år og er fortsatt forelska 8210361[/snapback] Moren og faren din har sikkert andre ting i tankene enn hverandre etter 20 år. Det er der forelskelse går over til å elske etter min mening. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Moren og faren din har sikkert andre ting i tankene enn hverandre etter 20 år. Det er der forelskelse går over til å elske etter min mening. 8213100[/snapback] Nå legger du ut om personer du ikke aner hvem er da. Litt unødvendig, da alt sånt er personlig. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kjærlighet er ikke å finne noen du kan leve med hele livet, men å finne den du ikke kan leve uten. Å elske noen vil vel være noe i samme duren Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror du merker det. Når du holder noen rundt livet, ser inn i øynene deres og bare føler en inderlig godhet. At det er sånn det skal være. At dette mennesket betyr mer enn noen kan forklare. 1 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hva innebærer det å elske noen for deg? Hva er er din definisjon av ordet? 8202757[/snapback] Har aldri forstått det ordet der. Og har aldri blitt forelsket heller Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Moren og faren din har sikkert andre ting i tankene enn hverandre etter 20 år. Det er der forelskelse går over til å elske etter min mening. 8213100[/snapback] Nå legger du ut om personer du ikke aner hvem er da. Litt unødvendig, da alt sånt er personlig. 8213114[/snapback] Det er min generelle mening, foreldrene i quotet var bare et eksempel. Jeg kan si det samme om de fleste gifte folk. Så snerpete du er forresten. Forøvrig det du skriver om at å elske noen er å sette den personen foran trening og skolegang er også sånn som man gjør når man er forelska. De fleste tar opp igjen treningen når den verste forelskelsen har lagt seg, og man får plass til vanlige ting i hodet igjen. Skjønner du hva jeg mener? Endret 22. mars 2007 av Sol79 Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Min mening: Noen du ofrer alt du eier for, noen du lett dropper alt, og reiser til jordas ende kun for å se igjen.. En som du ikke klarer å la være å tenke på, uansett hvor hardt du prøver, og som du kjenner inni deg at er noe du ikke vil miste for alt i verden. Følelsene som man kjenner når man elsker noen, kan ikke sidestilles med å være forelsket, og dette tar TID! Så UFATTELIG lei av folk som "elsker" hverandre etter noen uker/måneder. Det er ingen tidsgrense, det KAN komme fort.. Men ha i bakhodet, nemlig at når nyforelskelsen går over (3 måneder ca), det er da man finner ut hva slags forhold de to involverte har. Og det skal heller ikke være noe man sier av rutine.. Lenke til kommentar
Fun Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Noen ganger er det vanskelig å finne ut om man er forelsket i noen da Følelser kan være vanskelige..spesielt om det ikke er gjensidig..:/ Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg tror du merker det. Når du holder noen rundt livet, ser inn i øynene deres og bare føler en inderlig godhet. At det er sånn det skal være. At dette mennesket betyr mer enn noen kan forklare. 8215377[/snapback] What he said. Det var en grei og enkel forklaring! Lenke til kommentar
Springsteen Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Moren og faren din har sikkert andre ting i tankene enn hverandre etter 20 år. Det er der forelskelse går over til å elske etter min mening. 8213100[/snapback] Nå legger du ut om personer du ikke aner hvem er da. Litt unødvendig, da alt sånt er personlig. 8213114[/snapback] Det er min generelle mening, foreldrene i quotet var bare et eksempel. Jeg kan si det samme om de fleste gifte folk. Så snerpete du er forresten. Forøvrig det du skriver om at å elske noen er å sette den personen foran trening og skolegang er også sånn som man gjør når man er forelska. De fleste tar opp igjen treningen når den verste forelskelsen har lagt seg, og man får plass til vanlige ting i hodet igjen. Skjønner du hva jeg mener? 8216090[/snapback] Ja, jeg skjønner hva du mener. Men jeg mener at det nødvendigvis ikke er noe motsetning av forelskelse og kjærlighet:) Hvem mener du er snerpete? Var det til meg? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Springsteen: Det var til Nyhus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå