mske Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Har søkt IKT-Servicefaget (tidl. IKT-driftsfag) til neste år, og jeg lurer en del på om jeg skal ta fagbrev som IKT-Servicemedarbeider, eller om jeg skal ta Allmenn Påbygg etter neste år, og deretter studere videre på Høyskole/Universitet. Er interessert i Webprogrammering/design og kunne godt tenke meg å jobbe innenfor det, så jeg lurer på om det er muligheter for en slik jobb etter fullført læretid og fagbrev som IKT-Servicemedarbeider? Ellers er jo alternativet - som nevnt - Høyskole/Universitet, men da det ikke frister noe særlig å studere videre hadde det vært greiest å ta fagbrevet. Så, er det noen muligheter ? mvh Magne Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 jeg går det samme som deg, er lærling nå. jeg har planer om å gjøre ferdig lærlingetiden, og få fagbrevet. Så blir det vel påbygning, og så får vi se videre. men med påbygning, så får du også studie kompetanse. og kan komme inn på flere skoler. Kjenner også flere som jobber innen data nå, og angrer på at de ikke har fagbrevet. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror nok om du vil drive med programmering generelt (innen web og ellers) vil det være en stor fordel å ha utdanning utover fagbrev & videregående. IKT-faget går mye ut på drift av nettverk og brukerstøtte, ikke programmering. Om du er skolelei, gå for IKT+fagbrev. IKT-linja er ikke veldig vanskelig å komme greit igjennom, og etter det tar du 2 år med læretid og fagbrev til slutt. Da kan det hende du er litt mer motivert til høgskole/univ. etterpå, om du jobber et par år. I tillegg vil jeg tippe du står sterkere i evt. jobbsøknader etter fullført høyere utdanning om du har 2 år læretid i bedrift. Arbeidserfaring er som oftest et pluss. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå