P@rm@nn Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Har nå hatt Win2k i en uke og er kjempefornøyd, men jeg har ett problem. Jeg får ikke noe antivirusprogrammer til å funke. Lastet først ned ett gratis som jeg fant link till her i forumet, tror det het avg32. Den ga meg relativt raskt problemer. Husker desverre ike hva som skjedde nøyaktig, men fikk problmeer både i startup å avslutting av PC en. Avinnstalerte det samme kvelden. Så kom jeg på at jeg hadde lisens på F-secure, og lastet det ned. Da kjøorte jeg WinMX og en del andre programmer. Innstalsjonen gikk som sirup, tross maskinen min(se nede). Jeg prøvde task manager, ctrl-alt-del, men måtte bare slå av maskinen manuelt. Så når jeg restarta maskinen så logget jeg meg inn så stoppet den etter at klokken hadde kommet opp nede i høyre hjørne. Det er da den pleier å laste ZoneAlarm(!). Musen hadde timeglass, og kunne flyttes, men ctrl-alt-del eller noe annet funket ikke. Restarta så i sikkerhetsmodus og avinstalerte f-secure. Da funket alt greit igjenn. Prøvde så å innstalere det uten en mase greier opp, for å se om det kansje funket da. Måtte også da restarte manueelt, og det funket heller ikke da, så jeg måtte avinnstalere via sikkerhetsmodus. Lurer så på om det kasnje er pga zonealarm? Eller om jeg har for lite ram? Eller hvis noen adnre har en ide ASUSa7v333 AMD xp2000+ 256 kingston ram Win2k pro(alle uppdadter) Takker for alle svar Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hmmm kanskje det blir litt varmt, men partisjoner og innstaler os på nytt. Utrolig hva det kan gjøre... Men da mister du alle filene Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Vell har jo nettop innstalert det, så det blir litt drastisk syns jeg, men takk for forslaget da-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Har du prøvd norton antivirus 2003? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 21:59, skrev Kjetil Lura:Har du prøvd norton antivirus 2003? Koster ikke det penger da? Kan jo informere om at jeg har prøvd å avinnstalere Zone-alar, så innstaølert f-secure på nytt, og da funket det heller ikke. Kjørte også msconfig i sikkerhetsmodus og fjernet alle fra oppstartsmenyen. Da funket det helller ikke. Har innstalert det på 2 andre maskinener med 98 og zone-alarm, og det funnkker kjempe. Har også prøvd å avvinstalere back-web(som skal oppdatere f-secure), men det hjelper ikke. For de som bryr seg. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg tror dem har en trial versjon av nav2003.. Men hvis du bruker f.eks nettbank fra DNB får du gratis Mcaffe virus program fra dem. Har du internett fra online adsl får du gratis brannmur+antivirus fra dem. Jeg anbefaler deg å sjekke slike ting ettersom det er VELDIG mange tjenester slikt følger med. :wink: For øvrig tror jeg en ny formatering og reinstall vil være en god løsning på problemet ditt :wink: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Har nå pråvd Nav3002 trail, og det funket ikke første gangen. Da fikk jeg en error når jeg skulle scane, og den klarte ikke å åpne programmet ordentlig. Så reinnstalerte jeg det, og nå fungerer det helt greit. Jeg scannet gjennom pc en og har ingen virus. Men jeg vil jo helst få F-secure til å fungere siden jeg har lisens på det. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 *bump* (sorry, har gått en uke nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå