comicz Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Vel, kommer an på. Cable select kan by på trøbbel i blant, enkelte systemer er litt sære. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Vel, kommer an på. Cable select kan by på trøbbel i blant, enkelte systemer er litt sære. 8221020[/snapback] Ok, men naa har jeg skrevet det skulle i filen, den var tom. Men naar jeg prOver aa overskrive filen, so kan ikke systemet finne filen.. Endret 23. mars 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
glad Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 filen skal ikke være tom, er du sikker på at du åpnet rett fil? altså /etc/X11/xorg.conf ? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Den vanlige feilen er å skrive X11 med liten x. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Noe sier meg at kanskje Slackware ikke passer særlig bra for trådstarter. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hvorfor ikke? Den feilen kan fint gjøres uansett distro. De fleste katalogene har navn uten store bokstaver. Jeg hadde ikke starta med den selv. Men man lærer fortere om man velger den vanskelige veien. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Nei tenker bare på at Slackware er jo en smule vanskelig for nybegynnere om man ikke leser noe særlig. Men du verden når man først kommer inni det og man begynner å installere programmer igjennom installpkg kommandoen så er det ikke noe annet som er bedre etter min mening. Selv har jeg hatt Slackware (Har bytta den ut litt nå til fordel for ZenWalk, den er Slackware bassert den også). Men har selv slitt mye med Slackware, men den er ikke så vanskelig egentlig. Man må bare ha litt peil på hva man driver med og lese litt. Lenke til kommentar
glad Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, det samme gjelder vel forsåvid archlinux også.. men det er faktisk enklere slikt når man har lært det meste slik som wil sir.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Greit, er denne fila tom fra før eller:? /etc/x11/xorg.conf Det var litt lettere å komme fram på Slack etter jeg har prøvd i Ubuntu ja Skal jeg bare skrive dette i xorg.conf fila:? Section "Module" Load "glx" Load "dri" Section "Driver" Driver "fglrx" Riktig?? 8220053[/snapback] Skal presisere litt grundigere (ikke fordi jeg ikke tror du klarer det, men siden du er nybegynner så fjerner jeg alle misforståelser. I Section "Module": Load "glx" Load "dri" I Section "Driver": Driver "fglrx" Så fjerner du # foran følgende: Section "DRI" Mode 0666 EndSection Som nevnt før, så skrives /etc/X11 med stor X. Håper jeg har uttrykt meg klart nok. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Greit, er denne fila tom fra før eller:? /etc/x11/xorg.conf Det var litt lettere å komme fram på Slack etter jeg har prøvd i Ubuntu ja Skal jeg bare skrive dette i xorg.conf fila:? Section "Module" Load "glx" Load "dri" Section "Driver" Driver "fglrx" Riktig?? 8220053[/snapback] Skal presisere litt grundigere (ikke fordi jeg ikke tror du klarer det, men siden du er nybegynner så fjerner jeg alle misforståelser. I Section "Module": Load "glx" Load "dri" I Section "Driver": Driver "fglrx" Så fjerner du # foran følgende: Section "DRI" Mode 0666 EndSection Som nevnt før, så skrives /etc/X11 med stor X. Håper jeg har uttrykt meg klart nok. 8223635[/snapback] Stor X, hehe, da er det ikke rart at filen er tom, naar jeg prOver aa overskrive filen saa staar det at systemet ikke finner filen :!: PrOver snart igjen jeg da.. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jippi :!: :!: :!: Nå er jeg inne Men det var da så stort, og så dårlig grafikk.. Skriften var også "veldig" liten Endret 25. mars 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
glad Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 du må stille oppløsningen.. det står i xorg.conf filen under seksjonen skjerm.. veldig enkelt å endre på, men husk å ta backup av filen først.. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Takk Men USB-musa og tastaturet funker ikke, noe jeg kan gjøre der eller..? +Er det noen som kan gi meg en link der jeg kan laste ned Wine, prøvde påwinehq.com, men jeg fikk ikke installert det Takk Endret 25. mars 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
glad Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 bruk pakkeehandleren din, var det ubuntu du kjørte så bruker du kommandoen aptitude install wine Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) bruk pakkeehandleren din, var det ubuntu du kjørte så bruker du kommandoen aptitude install wine 8235964[/snapback] Hvilken pakkehandler? Jeg kjører ikke Ubuntu nei, jeg kjører Slackware 11.0 Endret 25. mars 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 bruk pakkeehandleren din, var det ubuntu du kjørte så bruker du kommandoen aptitude install wine 8235964[/snapback] Hvilken pakkehandler? Jeg kjører ikke Ubuntu nei, jeg kjører Slackware 11.0 8237733[/snapback] Når det gjelder oppløsning, så får du spørsmål om det i xorgconfig. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 bruk pakkeehandleren din, var det ubuntu du kjørte så bruker du kommandoen aptitude install wine 8235964[/snapback] Hvilken pakkehandler? Jeg kjører ikke Ubuntu nei, jeg kjører Slackware 11.0 8237733[/snapback] Når det gjelder oppløsning, så får du spørsmål om det i xorgconfig. 8237779[/snapback] Ooh, men har det noe å si om jeg kjører den på nytt da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Når du har kjørt xorgconfig, så må du redigere /etc/X11/xorg.conf slik jeg tidligere har sagt. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Når du har kjørt xorgconfig, så må du redigere /etc/X11/xorg.conf slik jeg tidligere har sagt. 8237842[/snapback] Ok, men det er ikke noe problem "lengre" Men hva med pakkehandleren, hvor finner jeg den? Er det slik som i Ubuntu, mange forskjellige programmer du kan laste ned osv..? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Slackware har ikke et pakkesystem a'la det du finner i Ubuntu. Men du installerer noe som heter slackpkg, som du finner på Slackware DVD'en. Du installerer også noe som heter checkinstall, også den pakken finner du på DVD'en. slackpkg er et verktøy du bruker for å enkelt holde installasjonen din oppdatert. checkinstall brukes når du skal installere et program hvor bare kildekoden er tilgjengelig. Da kan du kompilere programmet fra kildekode og likevel lage en pakke slik at du enkelt har kontroll over alle programmer du har installert. Ganske genialt, egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå