Mazeking Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Nå som ps3 snart ankommer landet på offisielt vis er det kanskje på tide å få tatt en analyse av hvem av disse konsollene som har best mediavspilling. Har selv testet en del på Xbox360 med en server som kjører winxp og mediaconnect. Fikk ikke installert mediaconnect på win2003 server Bildeframvisning. Slideshow av bilder fungerer greit på denne. Så vidt meg bekjent er det ikke mulig å skreddesy views med eller uten thumbnail/lister etc. Dårlig med instillinger å skru på. Den skal ha stort skryt for at den klarer å vise thumbnails av alle bildene i en katalog. Synes dog den er litt tregt selv om jeg kjører med 100 Mbit på kabel, rett inn i min server. Har enkelte ganger opplevd at den bruker den 4-5 sekunder på å hente et bilde på 4-5 megabyte. Synes dette er litt rart. Videoavspilling på Xbox360 er et sorgens kapittel. Kun støtte for WMV over nettverk. Rart MS ikke tilbyr andre codecer over Live. Burde jo være et stort marked for det. Har man forskjellige videofiler i forskjellige kataloger og sharer disse kommer alle opp i samme view på xbox360. Stort pluss for at den spiller av HD video flytende. Det klarer ikke min gamle xbox1 med XBMC. Musikkavspilling fungerer greit. Den klarer å spille av mp3 noe jeg finner merkelig, når MS kun supportere WMV på videosiden, hvorfor pusher de ikke da kun WMA på lydsiden? Har ikke testet flac og ogg filer. Hvis det skal være mulig å gi noen karakter her vil gi følgende på en skala fra 1-6 Bildeframvisning 4 Lydavspilling 3 Videoavspilling 2 Vil gjerne ha en sammenligning av hvordan dette fungere på ps3. Fint om dere som har/får konsollen i hus kan teste litt og poste her. EDIT:Innenfor hvilken skala karaktere mine gikk under Endret 21. mars 2007 av Mazeking Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kor høgt går denne skalaen din? Kansje ein ide å skrive? 1-5? 1-10? Mediacenter "funksjonaliteten" på 360 er alvorlig flawed. Og er der kun for å pushe mediacenter editions av OSet. Eg håpar verkeleg at PS3 sin grusar det som 360 har no, slik at MS innser, at dei og må opna for litt andre kodekar, og enklare streaming. Slik det er no, er rett og slett ikkje haldbart. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har PS3 medfølgende Mediacenter eller blir det homebrew? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ser for meg Linux med en variant at MythTV. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Se her: http://ps3.ign.com/articles/745/745265p1.html http://ps3.ign.com/articles/740/740005p1.html Kan blant annet nevne: The PS3 is capable of more than just Blu-ray playback. It's also capable of playing back video directly from the hard disk. Impress was able to play a 1920 x 1080 MPEG2 from hard disk. It's unclear at this point if users will be able to play back VC-1 and H.264 encoded files from the hard disk, although these high powered codecs are, of course, playable from Blu-Ray discs. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ser for meg Linux med en variant at MythTV. 8202663[/snapback] Med HD-støtte? Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Se her:http://ps3.ign.com/articles/745/745265p1.html http://ps3.ign.com/articles/740/740005p1.html Kan blant annet nevne: The PS3 is capable of more than just Blu-ray playback. It's also capable of playing back video directly from the hard disk. Impress was able to play a 1920 x 1080 MPEG2 from hard disk. It's unclear at this point if users will be able to play back VC-1 and H.264 encoded files from the hard disk, although these high powered codecs are, of course, playable from Blu-Ray discs. 8202694[/snapback] OP tenker jo på streaming over hjemmenettet sitt. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ser for meg Linux med en variant at MythTV. 8202663[/snapback] Med HD-støtte? 8203200[/snapback] Såvidt eg er oppdatert, er divx og h./x.264 playback flawed endo. Og lite optimalisert i Linux. Men det er nok berre eit spørsmål om tid før dei får til noko som liknar på XBMC. mythTV? Er ikkje dette betre på maskinar med tunerkort? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 XBox360 krever Windows for sin mediasenterfunksjonalitet, og er derfor "defective by design". Jeg synes det er ganske festlig jeg å se på hva MS har gjort med XBox-konseptet siden lansering og frem til idag. Selv eide jeg en XBox, og har alltid syntes at MS gjorde en flott jobb med å bygge opp XBox som plattform. Men XBox gjorde det svært dårlig mot Sony sin PS2, tross iherdige forsøk fra MS sin side. MS prøvd både å lokke spillutviklere med "ubegrensede" midler for eksklusive titler og kjøpte opp spillprodusenter over en lav sko, men likevel flokket folket til Sony sin PS2. Hvordan skulle så MS konkurrere mot Sony sin PS2-base på 110 millioner? Det var jo opplagt at XBox-plattformen ikke maktet oppgaven på egne ben. Så hvordan takle denne utfordringen? Jo, noen smartinger hos MS "innså" at de har bortimot monopol på operativsystemer på PCer, og å knytte XBox svært nært dette monopolet ville automatisk gi plattformen en gedigen brekkstang inn i markedet. Som sagt, så gjort: Enter XBox360. Og resten av historien kjenner vi jo fra tidligere hvordan MS opererer. Bruk monopolet for alt det er verdt, og kjøp opp alt og alle som kan bli en trussel eller bringe kreative ideer. Markedet blir så til de grader marginalisert, at andre konkurrenter ikke makter å henge med. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 XBox360 krever Windows for sin mediasenterfunksjonalitet, og er derfor "defective by design". Jeg synes det er ganske festlig jeg å se på hva MS har gjort med XBox-konseptet siden lansering og frem til idag. Selv eide jeg en XBox, og har alltid syntes at MS gjorde en flott jobb med å bygge opp XBox som plattform. Men XBox gjorde det svært dårlig mot Sony sin PS2, tross iherdige forsøk fra MS sin side. MS prøvd både å lokke spillutviklere med "ubegrensede" midler for eksklusive titler og kjøpte opp spillprodusenter over en lav sko, men likevel flokket folket til Sony sin PS2. Hvordan skulle så MS konkurrere mot Sony sin PS2-base på 110 millioner? Det var jo opplagt at XBox-plattformen ikke maktet oppgaven på egne ben. Så hvordan takle denne utfordringen? Jo, noen smartinger hos MS "innså" at de har bortimot monopol på operativsystemer på PCer, og å knytte XBox svært nært dette monopolet ville automatisk gi plattformen en gedigen brekkstang inn i markedet. Som sagt, så gjort: Enter XBox360. Og resten av historien kjenner vi jo fra tidligere hvordan MS opererer. Bruk monopolet for alt det er verdt, og kjøp opp alt og alle som kan bli en trussel eller bringe kreative ideer. Markedet blir så til de grader marginalisert, at andre konkurrenter ikke makter å henge med. 8203503[/snapback] Når man sammenlinger en modiffisert xbox med XBMC mot en xbox360 er det jo helt merkelig at MS ikke har hostet opp mer funksjonalitet. Det med at man ikke kan kjøre mot en standard windows filshare er jo latterlig. Burde vært en "advance options" for de av oss som ønsket å gjøre det på en litt mer komplisert måte. Det er jo tross alt standard filesharing man kjører i Mediaconnect selv om MS kaller det noe annet. Men da ødelegger de vel for seg selv i forhold til Windows Mediasenter. Microsofts problem er at de har segmentert markedet i mange forskjellige kategorier. Se bare hvor mange foirskjellige versjoner av vista de pusher. Vi får jo håpe at hvis Sony kommer med et skikkelig bra mediasenter til ps3 noe de faktisk burde "invitere" gutta bakxbmc til å lage/porte. Her har sony ingen ting å tape da de ikke selger noe OS. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ser for meg Linux med en variant at MythTV. 8202663[/snapback] Med HD-støtte? 8203200[/snapback] Såvidt eg er oppdatert, er divx og h./x.264 playback flawed endo. Og lite optimalisert i Linux. Men det er nok berre eit spørsmål om tid før dei får til noko som liknar på XBMC. mythTV? Er ikkje dette betre på maskinar med tunerkort? 8203340[/snapback] Ps3 har USB plugger. Burde det ikke være mulig å smekke inn et usb tunerkort? Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kan ps3 streame fra pc? Har ikke hørt noen snakke om det, og mener da i standard os, ikke linux. Og kan man kopiere sanger fra en tilkoplet mp3spiller, til harddisken på ps3? Finner det kjedelig at xbox kun streamer wmv, gjør det litt tungvindt, men satser på at det kommer noe ordentlig, (ikke tversity eller hva det heter) Lenke til kommentar
Imidura Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Musikkavspilling fungerer greit. Den klarer å spille av mp3 noe jeg finner merkelig, når MS kun supportere WMV på videosiden, hvorfor pusher de ikke da kun WMA på lydsiden? Har ikke testet flac og ogg filer. Lydavspilling 3 err. Har ikke testet flac eller ogg, men tør nesten satse på at disse ikke fungerer. Det er uansett utenom poenget. Det ser ut som du gir lydavspilling 3 av 6 fordi de ikke kun har støtte for wma? Er det ikke positivt at mp3 er brukbart? jeg skal forøvrig være enig med deg i at lydavspilleren ikke er optimal, men streaming av playlister på pcen er en utrolig kjekk løsning. Det som derimot plager meg er at man må velge 'play all' i en mappe i stedenfor å bare kunne starte på en sang, også fortsetter spilleren med neste sang på lista, for så å fortsette med neste mappe etter den er ferdig med mappa man er i. Eller iallefall ha et valg på dette. Og en del andre ting. 360 er med andre ord ikke en mediastasjon enda. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 MS har et eneråde på OS siden, og det er vel bare naturlig at de tar de fordeler de har og bruker dem til hva de er verd. At MS ikke helt driver rent spill det er vi klar over, men slik er buisness verden. Man tjener ikke penger ved å hjelpe gamle damer over veien. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det kom jammen fra rett kjeft. Bear: Har ikke du selv vært ganske så kritisk til hvordan Sony har markedsført sitt produkt? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hurra for avsporing!! Men eg er fullstendig enig i det dbd skriver. Ps3 sin mediafunksjon virker og overgaa Xbox 360. Skulle gjerne onske MS gjore den meir aapen for fleire filtyper. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Noe helt annet med Sony (for med Sony snakker jeg ikke om buisenss taktikk men markedsføringen deres). Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tror vi lar den diskusjonen dø. Så til saken: Jeg vedder tommeltottene mine på at mediafunksjonene på PS3 blir enestående. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Slik, ryddet for unødvendig debatt. Når det gjelder om hvordan MS utnytter sitt monopol så får dere ta det i en annen tråd. Selv om det kan ha sin relevanse, er det ikke nødvendig å trekke det inn i denne debatten. Det er funksjonaliteten det drøftest om her. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hurra for avsporing!! Men eg er fullstendig enig i det dbd skriver. Ps3 sin mediafunksjon virker og overgaa Xbox 360. Skulle gjerne onske MS gjore den meir aapen for fleire filtyper. 8205774[/snapback] De får nok øyne opp når de ser hvordan sony har gjort det(selv om de har det i et par måneder allerede ) Me satser på at det kommer noe supert, fennomenalt, über kult i spring updaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå