Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jippi! Jeg klokket nettopp jobb-PC'n min fra 766 til 1150MHz med en enkel mod. Det er svært begrenset utvalg av FSB og ingen mulighet for justering av spenning på dette OEM HK'et. Løsningen var bare å snurre en tynn Al-tråd mellom to av pinnene på CPU'en. Jeg koblet "VID1" sammen med "VSS" og da øker spenningen fra orginale 1,7 til 1,8 v. Så satt jeg FSB opp fra 66 til 100MHz. (50% overklokk!) Hvordan jeg fant ut dette? Jeg lastet bare ned dette dokumentet fra intel og slo opp i noen tabeller og pinnekart over CPU'en. (side 81) Kjøleren er en elendig liten OEM-sak. Men det går støtt som fjell (10 min med Prime95) og jeg er knallfornøyd. Det tok jo bare et kvarter med leting hos intel og i det dokumentet og 5 minutter å fikse det så var det hele gjort. Anbefales for dere med tilsvarende CPU'er! Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jepp, et fint "gammelt" triks. Gjorde det samme med min celeron 600. Gikk fint på 900 helt til sommern kom :wink:. For en litt enklere link til hvordan det gjøres: http://www.8086.info/fcpga-oc/oc.htm [ Denne Melding var redigert av: leifkris på 2002-12-12 21:27 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Ja, se der ja. Der er det jo til og med en guide på hvordan man gjør det. Anbefales for de som "ikke kan" stille spenningen på noen måte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2002 Må bare føye til at Prime95 kræsjet etter litt mer testing, så jeg satt spenningen opp til 1,9v og nå har Prime95 gått støtt i 1 time til nå. Tipper jeg godkjenner den overklokkingen nå og sier det er stabilt. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Hvor får jeg tak i Prime95 ? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Bare glem det - fant det på http://www.mersenne.org/freesoft.htm :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå