Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

trenger litt hjelp,pc vil ikke starte

Anbefalte innlegg

hei.

i går når jeg slo på datan min, fikk jeg følgende melding :

"verifying DMI pool data...........

yo yo"

sånn bare står den, den vil ikke gå videre.

noen her inne som kan litt om pc, som kunne fortalt meg hva som er feil med pcen?

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en Hardware feil. Har du satt inn noen nye deler i det siste? lakt inn nye drivere? Er slike ting som kan vrike inn. Har liksom altid hatt problemer med modem. Modem driver? eller noe i den duren. At modemet rett å slett stopper deg.

Du får nesten bare prøve deg fram, eller sende pcen til feilsøking noe som vil koste penger :)

Lykke til

Lenke til kommentar

nei, har ikke satt inn noe nytt. Men en ting som jeg kom på nå,er at før dette skjedde så klarte søstra mi å dra ut ledningen på pcen.

ledningen ble dratt ut mens pcen var på

åssen kan jeg feilsøke selv ang. hardware feil?

Endret av AQUAMAN
Lenke til kommentar
Du kan bruke Hiren's bootcd eller ultimate bootcd for å feilsøke

8202331[/snapback]

Spørs om han kommer så langt i sin oppstart. Tror problemet ligger før oppstart av eventuelt cd`r med boot.

Men du kan prøve som en nød løsning og resette CMOS.

Det er enten et batteri på hk som du kan ta ut og inn, eller en slags jumper på HK som det står cmos på. (avhenger litt av hva slags HK du har)

Lenke til kommentar

hmm, da ville jeg prøvd og feilsøke. Du kan sikkert prøve å ta vekk det som er "unødvendig" som modem, nettverks kort, alt som er "eksternt" i den forstand. Ting som du ikke trenger for å starte.

Se om det kanskje kan være noen av disse delene som slår inn.

Hadde som sakt samme problem for en stund tilbake, hvor problemet lå i modemet på pcen. Hadde et Kort som slå i bånn og køddet det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...