Flimzes Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg kan ikke aktivere firewall, alternativet er grått (Se bildet for mer info) Lenke til kommentar
IP Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Sjekk denne linken: http://support.microsoft.com/kb/872769 IP Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har flere andre maskiner på samme nettverk som kan skru på firewallen, så er ikke der problemet ligger. Den kan heller ikke skrus på når den er koblet direkte til internett. Lenke til kommentar
IP Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har flere andre maskiner på samme nettverk som kan skru på firewallen, så er ikke der problemet ligger. Den kan heller ikke skrus på når den er koblet direkte til internett. 8202136[/snapback] Er pc'n konfigurert med Internet Connection Sharing (ICS)? Det er rapporter på nett som tyder på at Windows firewall og ICS er tett knyttet sammen. Feiler ICS drar den ofte brannmuren med seg i fallet. IP Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Pc'en stod koblet opp direkte på nett uten firewall ett par dager, vet ikke hva som kan ha skjedd, men det var i hvertfall da det skjedde. Hvordan finner jeg ut om jeg har det. De fleste jeg har sett med det problemet har fått feilmelding når de har prøvd å aktivere firewallen, jeg kan ikke prøve å aktivere den engang Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Sjekk at du er administrator./Er det andre firewall som har tatt over/ Prøve i sikkerhetsmodus./ Sjekke at den er startet i Services på administrativeværktøy.. Lenke til kommentar
IP Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 ICS er vel avslått som default (ligger under services) så det er vel ikke det som er problemet. Har du installert Windows Live OneCare? Denne pakken har en egen brannmur som kobler ut win xp-brannmuren. IP Lenke til kommentar
Micke Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Som S_tone_meg sier, sjekk rettigheten på brukeren din. Last også ned noe antivirus dersom du ikke har det (ser ikke noe AV ikon nede i høyre hjørne). Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er det ikke AVG som ligger nede i hjørnet? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Jeg er logget in på administrator brukeren, stemmer at det er avg nede i hjørnet, det er ingen andre firewalls installert, onecare er ikke installert. Jeg får samme feil i sikkerhetsmodus EDIT: Jeg finner ikke ICS i services lista Endret 21. mars 2007 av micke090 Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Fant en som het Security Center. Kan resette denne... Lenke til kommentar
IP Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Denne linken kan gi deg en løsning. Les også posten under den jeg har linket til. Strange this is I can turn the firewall off/on via the registry by changing the 0/1 in the following key:[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile] "EnableFirewall"=dword:00000001 IP Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 DomainProfile.. Sikkert heller Local profile hvis du ikke er i domenet. En annen måte er å gjøre det fra Local Security Policyi adm tools Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Tuusen takk!!!!! Jeg prøvde å starte windows firewall fra kontroll panel, så kom en feilmelding opp, og så startet firewall vinduet, og der var firewallen aktivert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå