Gå til innhold

To bilder jeg ikke skjønner hvorfor jeg liker

Anew

Anbefalte innlegg

I mine øyne har disse en eller annen "je ne sais quoi", som gjør at jeg liker å se på dem... jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror det må være lyset - motivene er jo ikke særlig spennende.

Et bryllup:

135928094-L.jpg

Manuell eksponering, ISO 400, Nikkor 50/1.8 @ f/2.0. (bare rolig - jeg tok ikke bare bilder av ryggene til brudeparet, men av en eller annen grunn var dette favorittbildet mitt fra selve seremonien)

Kveldsflyet fra Brønnøysund til Sivilisasjonen:

123611374-L.jpg

Blenderprioritet, ISO 200, Sigma 30/1.4 @ f/2.0.

Vad tycks?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet ga meg ikke så mye, men det siste likte jeg. Det er en litt forstyrrende detalj nederst til venstre (en fot?), og du kunne kanskje fått met litt mer av flyet. Men jeg likte lyset, og den våte rullebanen gjør det mer interessant å se på (med refleksjonen av flyet og passasjerene).

Lenke til kommentar
Komposisjonen var dog litt for tilfeldig.

8202292[/snapback]

Det er nok sant. Jeg var ganske begrenset av omgivelsene siden jeg var på vei ut til flyet, så komposisjonen ble nokså snapshotaktig, men lyset bare måtte fanges.

Interessant (men kanskje ikke overraskende) at ingen likte bryllupsbildet.

Lenke til kommentar
I mine øyne har disse en eller annen "je ne sais quoi", som gjør at jeg liker å se på dem... jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror det må være lyset - motivene er jo ikke særlig spennende.

8201601[/snapback]

Bryllupsbildet tror jeg er så fengslende fordi alt er vertikal-orientert, mens stolen bryter med det. Og linjen fra pulten møter linjen fra stolen. Eller så er jeg full av skit.

Flybildet er jo bare pent komponert med folk som går inn i lyset, og flyet som står klar for å kjøre gjennom den stort sett tomme rammen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...