Gå til innhold

Scythe Infinity og 775-montering

TitanKvad

Anbefalte innlegg

Er en Scythe Infinity på veg til meg nå, men har etter litt mer lesing på nettet forstått at sokkel 775-montering med den kanskje er noe skrøpelig...

Men har lest det er noen som har gjort en monteringsmodifikasjon hvor de har montert med skruer og fjøringer istedenfor.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054

Er det noen her inne som har gjort den modifikasjonen? Eller er det ikke så stor vits?

Spent på å høre om noen har prøvd dette. :thumbup:

Endret av djTorden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg gjort modifiseringen og kjørt PCen i noen dager for å teste det ut.

Er noe merkelig med viften på Scythe Infinity jeg har tipper jeg da den stortsett kjører på rundt 500rpm, som virker veldig lavt, MEN, temperaturene tror jeg ikke jeg skal furte over.

Både Core Temp og SpeedFan rapporterer at begge kjernene ligger på rundt 22C-23C idle, og da jeg kjører på et DS3-hovedkort kjører jeg også EasyTune5 for å sjekke sånt som viftehastigheter, og der står det at CPU-temperaturen er 19C-20C. Dette er omtrent romtemperatur...

BIOS er også oppdatert.

Broren min som kjører samme hovedkort og prosessor (E6600), men stock-kjøler, har rundt 30C målt som CPU-temperatur.

Om disse temperaturene ikke er helt på vidden så er det i alle fall såvidt jeg kan se dritbra temperaturer. :dribble:

Kan riktignok legge til at det var en del styr å få dette til skikkelig, men såvidt jeg kan se virker det definitivt som det var verdt det.

Så slipper jeg også at omtrent 1kg henger ut av hovedkortet etter noen plastknotter jeg blir redd for at kan løsne. :p

Har bilder av modifiseringen om det er noen interesse for det. :cool:

EDIT: Jeg glemte at jeg sikkert burde inkludere last-temperaturer. Kjører to instanser av Prime95 satt til å kjøre på hver sin kjerne, og da etter rundt et minutt (jeg er ikke tålmodig nok til å teste dritlenge med sånt nå) er kjernenes temperaturer mellom 37C og 41C, og CPU-temperatur ifølge EasyTune5 er da 35C-36C.

Da stiger visst også CPU-viftens hastighet til rundt 750rpm.

Endret av djTorden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...