Eirikg89 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Jeg driver en hjemmeside for et fotballag og tenkte å ha tabellen for serien på siden. Hvordan kan jeg hente tabellen på denne siden: http://www.n3sport.no/06/Table.aspx?TournamentId=277127 og få den til å oppdatere seg automatisk samtidig som tabellen oppdateres med resultater på N3sport? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Jeg driver en hjemmeside for et fotballag og tenkte å ha tabellen for serien på siden. Hvordan kan jeg hente tabellen på denne siden: http://www.n3sport.no/06/Table.aspx?TournamentId=277127 og få den til å oppdatere seg automatisk samtidig som tabellen oppdateres med resultater på N3sport? 8201292[/snapback] 1. Ta kontakt med n3sport å høre om dem har xml feed av tabeller - Da parser du bare inn tabellen med php 2. Bruke php og file() eller file_get_contents() Ikke spør "Hvordan gjør jeg det da?" Om du ikke vet det, lær det.. 1. PHP.net 2. Google.no keyword = learn php Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Her er en gammel kode jeg hadde, du kan sikkert tilpasse den til ditt bruk! PHP <?php function ParseTable ($Haystack, $Start = 0, $Max = 0) { // Sett startposisjon, og gjør klar resultat-array. $Matches = array (); // Kjør gjennom stringen: while (($Pos = strpos ($Haystack, "<tr", $Pos)) !== false) { // Finn slutten på tabell-rekken. $End = strpos ($Haystack, "</tr>", $Pos); // Sjekk om maks lengde er nådd. if ($Max != 0 && $End >= $Max) { // Nådd, gå ut av løkken. break; } // Hent ut alle celler i gjeldene rekke. $Line = substr ($Haystack, $Pos, $End); // Sett startposisjon til slutten av rekken. $Pos = $End; // Hent ut alle verdier mellom "<td>" taggene. preg_match_all ("/<td.*?>(.*?)</td>/ms", $Line, $Temp); // Legg til resultater $Matches = array_merge($Matches, $Temp[1]); } // Returner resultatene. return $Matches; } ?> Endret 21. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå