Olanru Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei! Det begynte med drapene i Tyskland da CS 1.6 ble forbudt. Det skjedde ved Columbine High school i USA da metal ble fremvist som hjernevasking og galt å høre på. Danskene forbød kniv i CS:P og nå har tyskerne "påvist" at bilspill skaper farlige bilister! Hva er det dem ikke skjønner? de mener da tydeligvis at alle mennesker på planeten Jorden blir gale av å kjøre bilspill??? Klarer dem ikke å skjønne at det e de som faktisk ikke gjør noe annet her i livet enn å spille dataspill som trenger hjelp? istede skal de forby alt fordi 100 personer krasjer rundt i gata fordi de har spilt Need For Speed? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 og nå har tyskerne "påvist" at bilspill skaper farlige bilister!Hva er det dem ikke skjønner? de mener da tydeligvis at alle mennesker på planeten Jorden blir gale av å kjøre bilspill? 8201227[/snapback] De har vel ikke påvist akkurat det. De har påvist at det kan være en sammenheng mellom å like bilspill, og å like å trykke litt ekstra på gasspedalen. Og det er jo kanskje ingen overraskelse, man får jo virkelig utløp for råkjørings-drømmen i bilspill. Folk som ikke nyter det å kjøre bil, har vel heller ingen interesse av å spille bilspill.. Det er altså ikke bilspillet som gjør at folk blir råkjørere. Ei heller blir man drapsmann av å spille Doom. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 ta gutten som skjøt folk i tyskland fordi han hadde spilt CS da..når førdømmer jo den tyske regjeringa skytespill da. ikke spillprodusentenes feil at folk spiller for mye Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 ikke spillprodusentenes feil at folk spiller for mye 8201282[/snapback] Det er foreldrenes feil at de ikke gir en oppdragelse som gir barna evne til å skille mellom virkelighet og fiksjon. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 ta gutten som skjøt folk i tyskland fordi han hadde spilt CS da..når førdømmer jo den tyske regjeringa skytespill da. Det hadde ikke overrasket meg om den gutten allerede var en nutcase, og at spillingen hans ikke var noen grunnleggende årsak. Kanskje én utløsende faktor blant flere, men å forby spill pga noe slikt er helt meningsløst. Derimot støtter jeg eventuelle forbud mot spill som dreier seg om f.eks. incest, tortur, barnedrap, etc. Vet ikke om det finnes noen slike spill heller.. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg tror man ville hatt problemer med å få slike gjennom i det hele tatt. Se på WoW, f.eks. Det løper masse barn rundt, men man kan ikke angripe dem (mens man kan fritt slakte kvinnfolket som passer på dem). Det er en slags uskreven regel blant spillmakere at man kun dreper voksne mennesker. Andre enn spilleren kan drepe barn, selvsagt (jfr. Max Payne). Spill der man skal bedrive incest og tortur har jeg aldri hørt om, og jeg kan egentlig ikke forestille meg at det et noe særlig marked for det heller. Incest og tortur som et tema i et spill ville ikke vært uhørt, uten at man dermed skulle gjennomføre det selv. Ellers er alt nytt farlig, og når spill og internett historisk sett nettopp har dukket opp, skylder vi på det. Før var det Rock og farge-tv som var skumle, og alle følger samme oppskrift - det er så mye lettere å gi et eller annet nytt og skremmende kulturelement skylden for alt som går galt, når man ikke vil se det i øynene at foreldre eller systemet på et eller annet tidspunkt har sviktet fullstendig. Folk som skyter rundt seg på en skole, ville gjort det med eller uten hjelp fra CS. Folk som villmannskjører på riksveiene, ville gjort det enten de spilte NFS eller ikke. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 joda ... eg blei indoktrinert på skolen at man kunne bli påvirka av å se rambo, så rambo var fy. Muttern var overbeskytta for hu visste at jeg kom til å bli påvirka om eg såg rambo. Som eneste i familien som har tjenestegjort i forsvaret (avd kanonføde - infanteriet) så tenker jeg på skrekk om hva jeg kunne blitt ja... Det er jo tydelig at noen i ville østen har sett for mye rambo. SE DER - bevis. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 også varre en ting til da. jeg klaga på nettet i norge generelt i forhold til det svenskene har. De får alle rundt 100mbit til 300kr måneden mens vi betaler 800kr for 23mbit. Mamma mente at grunnen til dette at svenskene betaler mindre er fordi dem tjener dårligere! fy faen så respektløst å henge ut svensker ass...de tjener akkurat like mye som oss! og JA! De har bedre nett en oss! grunn til at svenskene har et av verdens beste cs, bf1942 og bf2 spillere da. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Folk som ikke nyter det å kjøre bil, har vel heller ingen interesse av å spille bilspill.. Det er altså ikke bilspillet som gjør at folk blir råkjørere. Ei heller blir man drapsmann av å spille Doom Kjører nå ikke bil jeg da, men elsker bilspill. Er heller ikke intergalaktisk marinesoldat, men liker å spille Doom Politikerne vil ha noe å skylde på, slik at vi ikke innser hvor komplett udugelige de fleste av dem er. Da drar de fokus bortfra seg selv og eget ansvar og handlinger. Endret 21. mars 2007 av guardianpegasus Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Lagde ikke det amerikanske forsvaret et skytespill som ble meget populært? Hensikt? Dersom vi skulle være så uheldige å oppleve en krig hvor vi må delta, antar jeg det er lettere for oss gamere å trykke på avtrekkeren. "Vi er vant til å skyte på menneskeliknende objekter" de fleste av oss. Så en dokumentar nylig hvor en som hadde tjenestegjort i Vientam fikk litt sendetid. Han var gunner på et helikopter og beskrev det nettopp slik. Det kommer kanskje "naturlig", for flertallet, etterhvert som krigen går, men jeg antar det vil falle mer naturlig for oss? Jeg er forøvrig ikke enig i å forby denslags. Det blir som å forby mobiltelefonen fordi den brukes til mobbing i skolen. Det er vel opp til samfunnet å oppdage slike hendelser før det skjer. Dessverre er ikke dette alltid mulig, selv om George Bush vil si at han kan fikse det .. RFID-merke alle verdens borgere. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) også varre en ting til da.jeg klaga på nettet i norge generelt i forhold til det svenskene har. De får alle rundt 100mbit til 300kr måneden mens vi betaler 800kr for 23mbit. Mamma mente at grunnen til dette at svenskene betaler mindre er fordi dem tjener dårligere! 8202179[/snapback] Gjennomsnittsintekt i 2005, i dollar: 1 Luxembourg 69,800 2 Norway 42,364 3 United States 41,399 4 Ireland 40,610 5 Iceland 35,115 ... 19 Sweden 29,926 Vi må betale mer for bredbånd fordi de ansatte hos bredbåndsleverandørene våre skal ha bedre betalt enn svenske bredbåndsleverandører... Og vi har sikkert mer bredbåndsleverandører som alle tar for mye betalt i tillegg... Det er populært å sette prisen ti kroner lavere enn konkurentene i Norge, og ti kroner av 450 (som det koster med 3500 Kb/s ned og 3500 Kb/s opp) er ett piss i havet, når du *må* binde deg i ett år eller to... Ellers virker det som om de bruker optisk fiber i Sverige, mens man fremdeles tyner ut de siste elektronene som slipper hele gjennom det hullete kobbernettet vi har fra steinalderen. On topic: Bare syke mennesker flipper ut og dreper mennesker. Samt ninjaer. (Jeg begynner å se en sammenheng... ) Vi burde forby Teenage Mutant Ninja Turtles, Teenage Mutant Ninja Turtles Arcade, og Teenage Mutant Ninja Turtles 2... Samt alle Teenage Mutant Ninja Turtles filmene... HJELP! Jeg glemte Teenage Ninja Mutant Turtles ACTION FIGURES! Der har vi løsningen! Vi trenger statistikk på hvor mange ungdommer som flippet ut og drepte mennesker som har sett på, lekt med eller spillt Teenage Mutant Ninja Turtles..! Endret 23. mars 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Altså dette er opp til vær enkelt egentlig... For viss du ser ett ran, ett drap o.l så gjør du det ikke selv. Så hvorfor skal man da drive som ett pc spill.... Altså da ligger det noe galt i hjernen til folk. Vertfall viss det følges aldersgrennsen. Selvsagt viss ett barn på 8år spiller ett 18års grense spill, så er det ikke sikkert den 8åring ennda har sjønt at det som skjer i spillet er fantasi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå