Gå til innhold

R600 kommer i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man må vel anta at kampen om kundene kan hardne til nå. Og det er Godt at ATI (member of AMD) kommer skikkelig på banen igjen. Om det blir slik at Nvidia og ATI blir liggende å lure på hverandre og slippe kort som yter litt bedre enn den andres med jevne mellomrom er vel ikke helt usannsynlig. Vi trenger konkurranse, men ikke der resultatet er at en av aktørene går konkurs og noen kommer i monopol situasjon.

 

Men ATI har gjort noe meeeeeget lurt: strømkontaktene er på siden, og ikke bak slik som med Nvidias kort. Og det er bra, for nå har jeg mistet 1 av 5 harddsikplasser i Thermaltake kabinettet mitt pga. 6-pins kontakten som trenger plass på mitt MSI 7900GTO...

8202333[/snapback]

? Dette har de da også på 8800GTX. ;)

Edit: pstub var visst før meg. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
GFX kort produsenter burde laget en driver for benchmarking og en driver for generell spillbruk. Evt. en profil som slår om.

Hvorfor burde dem det?

8202995[/snapback]

 

Rett og slett fordi det er bortkastet arbeid fra produsenten, for den jevne kjøper, at de bruker tid på å optimalisere drivere for 3dmark, når de ikke fungerer som de skal i spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ytelsen til mellom ATI/Nvidi sine toppmodeller er vel også relativt uinteressant for ATIs ve og vel, det er jo i mellomklassen og lavere klasse de store volumene ligger, selv om det sikkert er stas og ha den kjappeste brikken på markedet.

8201346[/snapback]

Toppmodellene er jo kjekke å ha for de som skal spille de nyeste spillene på 30" skjermer. Ellers er jeg enig i at mellommodellene er mer interessante for den vanlige kjøper. (Deriblant meg som er ute etter et bra passivt kjølt kort, bedre enn geforce 7600GS. Jeg har sett litt på geforce 8500GT men er ikke helt imponert. Får se hva ATI/AMD klarer å komme med i den pris- og effektklassen.)

8201356[/snapback]

 

For å få litt akseptabel fps i nye spill selv om du bare har 19" trenger du minst 8800gts... 8600 kommer garantert til å bli slapt med crysis uansett skjermstørelse (hvis det ikke er sykt bra optimalisert).. Jeg trur absolutt pengene ligger i topp modellene.

De fleste som spiller har jo 8800 og hvis det viser se at r600 har lik ytelese er det ingen som gidder å oppgradere dvs r600 flopper.. Det nytter ikke å komme et halvt år etter konkurenten... Så jeg håper inderlig r600 er et bra kort da konkuranse må man ha i dette segmentet pga pris og utvikling.

Lenke til kommentar

Pengene ligger jo ikke i high end kortene, det er blitt bevist bla med 6600gt som var det mest populære kortet nvidia har hatt noen gang. Folk flest er ikke harcore gamers som må ha akseptabel fps i de nyeste spillene. Får håpe ATI klarer å lage noen skikkelig mid end skjermkort. Må si jeg er litt skuffa at 8600 serien er 128 bit

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Tar alle 3DMark tester med en klype salt jeg. Synes ikke det speiler det som er viktigst når man spiller spill. Det er jo tross alt en score basert på samlet ytelse av en maskin.

 

Nytt skjermkort før sommeren blir det ialtfall, om det er R600 eller G80/81. :cool:

Lenke til kommentar
Ser ikke noen grunn i å kjøpe DX10 basert skjermkort før det komme DX10 baserte spill ala Crysis og Bioshock. Å kjøpe noe før, vil bare føre til at man angrer når spillene kommer ut, for da vil det allerede være noe bedre og kanskje billigere på markedet.

8204697[/snapback]

Kan jo godt hende man bare vil booste ytelsen i DX9 spill og da. ;)

Sånn som meg. :)

 

DX10 er bare en stor bonus. :D

Trengte noe kraftig til de mest krevende DX9 spillene, og 8800GTX var jo da førstevalget.

Lenke til kommentar
Ser ikke noen grunn i å kjøpe DX10 basert skjermkort før det komme DX10 baserte spill ala Crysis og Bioshock. Å kjøpe noe før, vil bare føre til at man angrer når spillene kommer ut, for da vil det allerede være noe bedre og kanskje billigere på markedet.

8204697[/snapback]

Kan jo godt hende man bare vil booste ytelsen i DX9 spill og da. ;)

Sånn som meg. :)

 

DX10 er bare en stor bonus. :D

Trengte noe kraftig til de mest krevende DX9 spillene, og 8800GTX var jo da førstevalget.

8205142[/snapback]

 

Jada, men når man allerede sitter på et topp DX9 basert kort, er det litt tankeløst å kjøpe DX10 baserte kort med en gang de kommer. Men for all del, er man entusiast og har masse penger, så kjør på!

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
. Må si jeg er litt skuffa at 8600 serien er 128 bit dvs maks 256 ram på de...helt uaktuelt for min del faktisk.

8204075[/snapback]

At det er en 128bit minnebuss har ingenting å si på maks antall mengde ram som kan settes på kortene.

8207730[/snapback]

 

Da må jeg beklage, jeg trodde det var slik...Da lærte jeg noe nytt i dag også ;)

Lenke til kommentar
. Må si jeg er litt skuffa at 8600 serien er 128 bit dvs maks 256 ram på de...helt uaktuelt for min del faktisk.

8204075[/snapback]

At det er en 128bit minnebuss har ingenting å si på maks antall mengde ram som kan settes på kortene.

8207730[/snapback]

 

Da må jeg beklage, jeg trodde det var slik...Da lærte jeg noe nytt i dag også ;)

8207737[/snapback]

Ja det er jo et av poengene med et forum, man leser og lærer av andre. Men det det betyr er at på en fast frekvens så kan den overføre halvparten av det et kort med 256mbit buss kan osv. oppover og nedover i bussbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...