Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen halveis i driver instal

Anbefalte innlegg

hei... jeg å en kamerat hat nettopp satt inn vannkjøling og det så ut som det fungerte fint. jeg lot vanne sirkulere en natt før jeg boota pc'n og så formaterte jeg etter det. så kom jeg til det da jegf skulle instalere driverne, jeg kom halvveis også fikk jeg melding: Windown starter dumping av fysisk minne.

Trenger litt hjelp her det er VIKTIG skal ha pc'n i stand før tg07.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hmm ja skal gjøre det, men kan det ha noe med vannkjølingen å gjøre?

8205286[/snapback]

En viss mulighet dersom du har vært uheldig med vannsøl/"usynlig" lekkasje.

Da kan en komponent på hk'et "svidd seg" (kortsluttet pga. fukt) og du får slike symptomer som dette.

Det kan like gjerne være at ei ram-brikke har blitt "zapp'et" ved monering av vannkjøling (statisk elektrisitet), evt. noe annet på hk'et.

Dersom vi skal bidra med noe mer konsktruktive forslag forelår jeg at du legger ut dokumentasjon på alt av hardware.

Hvorfor skulle du/dere formattere forresten?

(Dersom systemet fungerte etter installering av vannkjøling).

Når du skriver "da jeg kom til å installere driverne", mener du etter at du hadde installer OS'et? (Driver-cd)

Eller sikter du egentlig der *installasjons-script'et* skal søke etter hardware/finne rett driver (fra MS)?

Lenke til kommentar

hmm statisk elektrisitet ja.... de brikkene som sitter i nå er et sett på OCZ brikker prøvde og bytte med et sett med Geil men ingen forskjell. jeg formaterte pga virus og tenkte jeg like godt kunne gjøre det etter jeg hadde satt inn vannkjølingen.

har også sett etter etter vann lekasje men jeg fant og så ingen spor som tyden på lekasje.

så jeg står litt fast, problemet er at jeg henger langt etter med forbredelsene på gaming fronten til TG07, vis jeg skal ha sjans i cs compoen(e) må jeg få i stand pc straks :ermm:

Lenke til kommentar
ja har prøvd det meste det skjer uansett hvilken cd jeg mater cd-rom'n med så får jeg blå skjerm

8206370[/snapback]

Djons, hva med å laste ned drivere, altså ikke kjøre drivere fra cd'en?

Og hvis du sier oss hva slags HK, CPU, RAM, GPU osv du har, så kanskje du kan få bedre hjelp.

Jeg tror det er enten drivere eller hovedkortet det er noe feil med. Tror ikke det har noe med RAM siden de har kjølere, så du har sikkert ikke vært i kontakt med noen av brikkene på RAM'en?..

BTW: Hvorfor er du ikke på skolen i dag? :p

Lenke til kommentar
Hmm----- Hvilke deler er det du har satt inn vannkjølingsblokker på?

Har selv drette på draget ved en anledning hvor jeg var litt slumsete med kjølepastaen. Denne kom i kontakt med noen kretser, og skapte en masse kødd.

8209276[/snapback]

Jeg tror han bare har kjølt ned CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...