Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne sambandsnummer på nett


Anbefalte innlegg

Men det eg ikkje forstår, kvifor ikkje bestille direkte i jara, då er ein forbi alle problemene i som du skisserer opp her.

 

Men eg kjenner problematikken viss ein forheld seg til telenors B2B for maskinell bestilling som krever sambandsnummeret i ein del bestillinger.

Post og teletylsynet stoppa sist løysning på dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det eg ikkje forstår, kvifor ikkje bestille direkte i jara, då er ein forbi alle problemene i som du skisserer opp her.

 

Men eg kjenner problematikken viss ein forheld seg til telenors B2B for maskinell bestilling som krever sambandsnummeret i ein del bestillinger.

Post og teletylsynet stoppa sist løysning på dette problemet.

8212710[/snapback]

 

Hvilke bestillinger er det egentlig man kunne tenkt seg å håndtere via B2B som måtte kreve et sambandsnummer man ikke har tilgjengelig? Klarer bare ikke se det for meg. Det måtte i så fall være i forbindelse med Bytte av ISP. For alt av endringsordre vil man jo ha smbnummeret tilgjengelig.

 

Er ikke så mange månedene siden det var mulig å hente ut sambandsnummer fra andre opratører via noen merkelig ordre søk/innleggelser i jara. Husker ikke helt detaljene her.

Lenke til kommentar

Jepp Bytt ISP-ordrene i B2B krever sambandsnummeret tilgjengeleg.

og Jara-folkene er veldig klar over det.

Dette står også i dokumentasjonen til B2B at sambandsnummer er nødvendig på desse.

Nybestilling eller endringsordrer har ein eller trenger ikkje sambandsnummeret.

 

Vore borti B2B?

 

Å hente ut sambandsnummeret via Jara er forsatt mulig via ein litt "tvilsom" ordrebestilling.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle er det snakk om kunder som ringer inn til en tredjepart, i dette tilfellet et montørselskap.

Kundene ringer ofte inn uten å ha referanse eller bestillingsnummer klart. Da må disse kundene henvises til sin respektive teleopreatør for å få tak i dette ref/ordre-nummer. Ikke alle kunder er like fornøyde, og noen nekter regelrett å ringe opp sin operatør som dem faktisk er kunde hos.

 

Så for å gjøre det hele enkelt, så kan montørselskapet finne bestillingen lett ved å kunne søke opp sambandsnummeret til kunden først. Da slipper kunden å bli kastet frem og tilbake, og alle parter er fornøyde. Å finne slike løsninger internt i en bedrift er ikke enkelt. Man blir møtt av en vegg.

 

Derimot kan man ta saken i egne hender, og forsøke andre metoder for å hjelpe kundene best mulig. Derav denne tråden.

 

Saker det kan gjelde: Bytte av ISP, flytting av linje, nyetablering, feilretting osv.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Det er utrolig mange kunder som ikke forstår forskjellen på montørselskap, teleopreatører og i det hele tatt hvem som er leverandør av tjenesten dem abonnerer på. På den andre siden finnes det også kunder som har litt for god peiling...

 

Så du jobber for TDC Song ja?

Lenke til kommentar

Jepp.

Om telenor får til ein funksjon i B2B (godkjent av post og teletilsynet) som kan spørre etter sambandsnummer så vil nok problemet ditt vere ganske lett overkommeleg.

MEN dette trur eg er ganske langt fram til enno, for vår del har me jobba med dette sidan september 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...