Jankee Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Men det eg ikkje forstår, kvifor ikkje bestille direkte i jara, då er ein forbi alle problemene i som du skisserer opp her. Men eg kjenner problematikken viss ein forheld seg til telenors B2B for maskinell bestilling som krever sambandsnummeret i ein del bestillinger. Post og teletylsynet stoppa sist løysning på dette problemet. Lenke til kommentar
mar Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Men det eg ikkje forstår, kvifor ikkje bestille direkte i jara, då er ein forbi alle problemene i som du skisserer opp her. Men eg kjenner problematikken viss ein forheld seg til telenors B2B for maskinell bestilling som krever sambandsnummeret i ein del bestillinger. Post og teletylsynet stoppa sist løysning på dette problemet. 8212710[/snapback] Hvilke bestillinger er det egentlig man kunne tenkt seg å håndtere via B2B som måtte kreve et sambandsnummer man ikke har tilgjengelig? Klarer bare ikke se det for meg. Det måtte i så fall være i forbindelse med Bytte av ISP. For alt av endringsordre vil man jo ha smbnummeret tilgjengelig. Er ikke så mange månedene siden det var mulig å hente ut sambandsnummer fra andre opratører via noen merkelig ordre søk/innleggelser i jara. Husker ikke helt detaljene her. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jepp Bytt ISP-ordrene i B2B krever sambandsnummeret tilgjengeleg. og Jara-folkene er veldig klar over det. Dette står også i dokumentasjonen til B2B at sambandsnummer er nødvendig på desse. Nybestilling eller endringsordrer har ein eller trenger ikkje sambandsnummeret. Vore borti B2B? Å hente ut sambandsnummeret via Jara er forsatt mulig via ein litt "tvilsom" ordrebestilling. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) I mitt tilfelle er det snakk om kunder som ringer inn til en tredjepart, i dette tilfellet et montørselskap. Kundene ringer ofte inn uten å ha referanse eller bestillingsnummer klart. Da må disse kundene henvises til sin respektive teleopreatør for å få tak i dette ref/ordre-nummer. Ikke alle kunder er like fornøyde, og noen nekter regelrett å ringe opp sin operatør som dem faktisk er kunde hos. Så for å gjøre det hele enkelt, så kan montørselskapet finne bestillingen lett ved å kunne søke opp sambandsnummeret til kunden først. Da slipper kunden å bli kastet frem og tilbake, og alle parter er fornøyde. Å finne slike løsninger internt i en bedrift er ikke enkelt. Man blir møtt av en vegg. Derimot kan man ta saken i egne hender, og forsøke andre metoder for å hjelpe kundene best mulig. Derav denne tråden. Saker det kan gjelde: Bytte av ISP, flytting av linje, nyetablering, feilretting osv. Endret 23. mars 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Og uten ordrenummer etc så har jo du ingen aning om kva operatør som har bestilt denne ordren. Og kunder kan vere skikkeleg umulige det har eg oppdaga. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Det er utrolig mange kunder som ikke forstår forskjellen på montørselskap, teleopreatører og i det hele tatt hvem som er leverandør av tjenesten dem abonnerer på. På den andre siden finnes det også kunder som har litt for god peiling... Så du jobber for TDC Song ja? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jepp. Om telenor får til ein funksjon i B2B (godkjent av post og teletilsynet) som kan spørre etter sambandsnummer så vil nok problemet ditt vere ganske lett overkommeleg. MEN dette trur eg er ganske langt fram til enno, for vår del har me jobba med dette sidan september 2005. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå