JKJK Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei! Har samme problem som beskrevet i denne artikkelen, bare at jeg ikke kjører 64bit os. Problemet er også beskrevet her. Problemet kort forklart: SYMPTOMSWhen you try to shut down or restart a computer that is running an x64-based version of Microsoft Windows, the computer may stop responding. You do not receive an error message. However, you may experience one of the following symptoms: • The Windows background screen and the pointer still appear. However, the pointer does not move when you move the mouse. • Only a blank screen is visible. MERK: Jeg kjører IKKE 64bit server 2003. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei! Har samme problem som beskrevet i denne artikkelen, bare at jeg ikke kjører 64bit os. Problemet er også beskrevet her. Problemet kort forklart: SYMPTOMSWhen you try to shut down or restart a computer that is running an x64-based version of Microsoft Windows, the computer may stop responding. You do not receive an error message. However, you may experience one of the following symptoms: • The Windows background screen and the pointer still appear. However, the pointer does not move when you move the mouse. • Only a blank screen is visible. MERK: Jeg kjører IKKE 64bit server 2003. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? 8200887[/snapback] Feilsøk. Hva sier loggene dine? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 loggene sier ingen verdens ting... (eventviewer) det er det som er så frustrerende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Da får du aktivere debugging og se om det gir deg mer i loggene. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Har prøvd å deaktivere "event tracker system" uten at det skjedde noe forandring. Er det den du mener, eller tenker du på noe annet? Endret 26. mars 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Se om den slår seg av i safe-mode. Da er det drivere/programmer som du enkelt kan identifisere. Sjekk ntbtlog.txt. Prøv deretter en kontrollert shutdown. Se om du finner hvilken tjenste som er synderen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 hvordan foretar jeg en kontrollert shutdown? Skal sjekke safemode/ntbtlog.txt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 hvordan foretar jeg en kontrollert shutdown? 8255735[/snapback] Skru først av alle tjenester og drivere. Får du skrudd av nå så er problemet relatert her. Da kan du prøve ut flere og flere for å identifisere hvilken som lager krøll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå