Yois111 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei! Det varierer fra gang til gang, om pc'en ikke har kommet inn i Windows så rebooter den, men om den kommer inn i Windows så tar det alt fra 10 sek til 10 min før alt fryser. Enten slår skjermen seg av eller så blinker den en gang og alt låser seg. Hva skal jeg gjøre? Specs: HK: DFI LanParty UT CFX3200-DR Skjermkort: Club3D Radeon X1600XT 256MB PCIe 16x Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Value series CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939 HD's: Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 PSU: Hiper Strømforsyning ATX 580W Utprøvde metoder: Oppdatert alle drivere. Sjekket at alle vifter surrer og går. Scannet for spyware og virus. (Ad-aware & NIS 07) Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ville først sjekket Hard-Disken(e) for feil! Satt opp 2 disker i raid 0/1? Har du bare en,kjør speedfan eller et program som leser S.M.A.R.T (innebygget i dei fleste nye diskene) Og se om alt er ok! Prøv å kjør en disk-kontroll på disk(ene) og se om den finner feil! Husker ene disken min fikk "Reallocated sector count" og da klikka det hele tiden! Har du foresten overklokket? prøv å start opp i sikkerhetsmodus og se om den starter opp uten å fryse! kommer du i windows, sjekk i hendelselogg om kor problemet er! Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ville først sjekket Hard-Disken(e) for feil! Satt opp 2 disker i raid 0/1? Har du bare en,kjør speedfan eller et program som leser S.M.A.R.T (innebygget i dei fleste nye diskene) Og se om alt er ok! Prøv å kjør en disk-kontroll på disk(ene) og se om den finner feil! Husker ene disken min fikk "Reallocated sector count" og da klikka det hele tiden! Har du foresten overklokket? prøv å start opp i sikkerhetsmodus og se om den starter opp uten å fryse! kommer du i windows, sjekk i hendelselogg om kor problemet er! Har ikke overklokket, kjører ingen i raid og glemte å nevne at samme feil finner sted i sikkerhetsmodus. Skal få kjørt en disk-kontroll så snart det er muligt. Gjerne kom med flere innspill i tillfelle dette ikke er problemet. Lenke til kommentar
samyboy Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg hadde et sånt type problem som du nevner. Da var det strømforsyninga som trengtes å byttes. :!: Men, svart skjerm og frysninger kan være hva som helst. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis PC'n er helt ny (problemet har vært der siden den var ny) er det sannsynligvis RAM-problemer - passer ikke sammen med HK (prøv med en og en brikke evt. med annet merke) - defekt RAM Strømforsyning kan oxo være årsaken, men er mer sjelden. Eller er et defekt hovedkort, også sjelden hvis det er nytt. Hvis PC'n har virket fint i ei stund før dette problemet dukket opp, kan det skyldes defekt hovedkort. Har opplevd dette svært mange ganger i arbeidslivet. Konklusjon : Ved ustabilitet er det som oftest RAM-problemer. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå