Gå til innhold

Test av PS3 på 1080p native projektor!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dr.Peedee: Litt OT, men hvordan kobler du opp konsollene til projektoren? Da tenker jeg helst på kabelstrekk osv. Bruker du noen spesielle (uorginale?) kabler? Kablene til f.eks. 360'en er jo ikke sååå lange.

8202365[/snapback]

 

For Xbox 360:

Til vanlig er den tilkoblet en Samsung 40" LCD (720p) TV med Microsofts orginale kabel. For andledningen da jeg koblet den til projektor, så kjørte jeg den med MS kabelen inn i Denon surround recieveren og trakk en Supra A/V komponent kabel på ca 9-10 meter videre opp til projektoren. Det er den blågrå kabelen som du kan se på bildene henge ned bak sofaen. Til vanlig er ikke den der fordi jeg bruker Xbox 360 kun på TV'n ellers. Dette var en special occasion :) Xbox 360 ble satt til 1080p ut via komponent kabelen, og Denon receiveren sender dette rett igjennom videre til projektoren uten problemer.

 

PS3:

Den var koblet via en optisk kabel for lyd til Denon AVR 1906 Receiveren. For bilde så brukte jeg min vanlige HDMI kabel rett fra PS3 og inn i projektoren. Den er 13 meter lang (eller 12, eller 14...tror jeg) av merke Bettercables. Se http://www.bettercables.com Jeg bruker den til vanlig for Panasonic blu-ray og Toshiba HD DVD. Jeg valgte Bettercables da jeg hengte opp projektoren fordi de var de eneste som garanterte problemfri tilkobling og bilde med 1080p i strekk i så lang lengde som jeg trengte.

 

Så ingen Uorginale kabler. Supra komponent kabelen er av god kvalitet, og Better Cables HDMI kabelen av svært god kvalitet pga det lange strekket og ønsket om 1080p.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gøy at noen tester konsollene mot hverandre.

Er vel strengt tatt ingen som kjører dem mot hverandre, heller med hverandre.

8202996[/snapback]

 

Jepp, helt riktig!

 

Alle de glade guttene den kvelden liker sin Xbox 360 (og Wii for de som hadde det også) og alle ble positive til PS3 også.

 

Konsollkrigen er over. Begge vant. Move on...

Lenke til kommentar
Meget interessant, meget interessant. Ser ut som dere hadde det artig, jeg kan tenke meg at Motorstorm og GT:HD er genialt på projektor. Det blir spennende når spill som Lair og Warhawk kommer, kan tenke meg at de blir herlige på projektor, vel så lenge spillene blir bra selvsagt. :)

 

Jeg funderer på å kjøpe denne projektoren selv. Den eller en fra Sony (også 1080p ) som skal ligge i samme prisleie. Har lest en del om HC5000, og den virker til å være bra ut fra anmeldelsene. Du bruker BetterCables kabler ser jeg....hva var prisen på den mon tro....for 13 meter?

 

Men alt i alt, så får jeg vel si at du laget en flott rapport her. Du ser ut til å være klar som et egg for den nye generasjonen med konsoller.....eneste du må tenke på her er at WAF'en kanskje ikke er den høyeste, med mindre du har en veldig forståelsefull bedre halvdel da. ;)

8200817[/snapback]

 

Sony'n koster pittelitt mere. Har noen andre kvaliteter, f.eks i bedre kontrast- man ser visttnok flere detaljer i de helt mørkeste partiene før sort. Har ikke sett den selv, men lest om dette. Derimot gir Mitsubishi'n et skarpere bilde (i følge de samme rapporter og tester), bråker mindre (omtrent lydløs!), og er mere plasseringsvennlig.

 

Du bør se begge før du bestemmer deg. Jeg angrer ikke på min Mitsubishi.

 

13 meter HDMI fra Bettercables... tja. koster ikke så mye som man skulle tro... http://www.bettercables.com

 

WAF er faktisk ikke så værst! Jeg spiller ikke til vanlig på projektoren. Den brukes til vanlig kun til film. Og madammen er veldig glad i film hun også. Vi koser oss flere kvelder i uka med film. Men - forståelsesfull - DET er hun. (Men av flere grunner da..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...