larszor Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Heisann Jeg har et Asus A8N 32 SLI Deluxe ( 939 socket ) jeg har et problem " fikk det helt fra starten av " der det er noe galt med lydkorte / lydutgangen. jeg hører sånn en slags knitring å suse lyd. denne lyden blir lavere å lavere viss je skrur ned på volumet. men kan fremdeles høre det på nesten ingenting lyd. men med masse lyd så hører jeg den altfor godt for å si det sånn. noen som vet hva jeg kan gjøre for å få vekk den knitrelyden? uuuutrolig irriteranes å høre på så takker så veldi mye for hjelp. bare sånn btw. hørte en kis snakka om å ta vekk nokka kabla / jumpercable. vet ikke hva han snakket om. men vertfall den kabeln va den kabeln som gir lyd til hk. ( f,eks når du startet PCn så kommer det jo et piiip lyd. ) den kabeln stopper det pipe. men du kan fremdeles høre på musikk osv å alt annet når PCn er startet opp. er dette noe jeg kan gjøre? husket ikke helt ka han sa. men er litt usikker om dette er for all lyd eller om det er bare det pipe lyden i begynnelsen. hva mener dere jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er kanskje kabinetthøyttaleren han mener, den som sender beep codes i oppstarten (POST), men det skulle ikke ha noen betydning for knitringen du hører på lydkortet. Jeg hadde et lignende problem med den integrerte lyden som du beskriver. Prøvde alle oppdateringer av drivere uten at det hjalp. Hadde tenkt å returnere hovedkortet, men gjorde en BIOS oppdatering tilslutt for sikkerhets skyld. Det løste faktisk problemet. Det var dog et helt annet hovedkort enn ditt, et MSI p965, men kanskje det er en løsning for deg også? Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har samme problem med samme hovedkort. Har hørt om andre som har dette problemet også, men aldri fått til noe stor hjelp. Jeg har prøvd å laste ned realtek drivere fra deres hjemmeside, men det funket ikke. Har deriom ikke oppdatert Bios... Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har samme hovedkort. Jeg har heller ingen løsning. Jeg har også problem med at lydkortet forsvinner, og jeg må restarte for at lyden skal komme tilbake. Jeg gidder ikke levere inn hk da det koster bare noen hundrelapper for å få ett pci lydkort med bedre lyd. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har samme hovedkort. Jeg har heller ingen løsning. Jeg har også problem med at lydkortet forsvinner, og jeg må restarte for at lyden skal komme tilbake. Jeg gidder ikke levere inn hk da det koster bare noen hundrelapper for å få ett pci lydkort med bedre lyd. 8202109[/snapback] Har konkludert med det samme. Men jeg ligger ikke merke til denne støyen uten at jeg har lyden ganske høyt, å ellers så er jeg fornøyd med både kortet og lyden. Lenke til kommentar
larszor Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 ja ser det er mange som har samme problem med denne " knitre " lyden noen som vet link hvor jeg laster ned bios Opdateringer? Lenke til kommentar
larszor Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Er kanskje kabinetthøyttaleren han mener, den som sender beep codes i oppstarten (POST), men det skulle ikke ha noen betydning for knitringen du hører på lydkortet. Jeg hadde et lignende problem med den integrerte lyden som du beskriver. Prøvde alle oppdateringer av drivere uten at det hjalp. Hadde tenkt å returnere hovedkortet, men gjorde en BIOS oppdatering tilslutt for sikkerhets skyld. Det løste faktisk problemet. Det var dog et helt annet hovedkort enn ditt, et MSI p965, men kanskje det er en løsning for deg også? 8201797[/snapback] ja kan jo prøve:) hvor laster du ned Bios updates? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Løste samme problemet ved å investere i et X-Fi lydkort. Ble lei problemet til slutt, klarte ikke fikse det på noen som helst måte. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men mener å ha lest at dette var ett kjent problem med dette hovedkortet. Jeg har opplevd det flere ganger før med epox og abit. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har en mulig løsning: Slett nvidia lydriveren, gå til realtek sin hjemmesie, og installer deres nyeste lyddriver Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hva har skjedd med dit forrhold til psdata.no Kaytona? :!: Lenke til kommentar
larszor Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Løste samme problemet ved å investere i et X-Fi lydkort. Ble lei problemet til slutt, klarte ikke fikse det på noen som helst måte. 8205489[/snapback] ja jeg har ganske lyst på X-FI lydkortet. men så er jeg blakk Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 hvor laster du ned Bios updates? Åpne til hovedkortet A8N32-SLI Deluxe og hos asus velger man download her Hvis du ikke har oppdatert BIOS før, så kan det det være greit å gjøre det fra windows. Uansett metode, det lønner seg å lese litt på instruksene først, og følge de nøye. Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 prøv å trekk ut ledningen til pc speaker.. det gjorde susen for meg Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 prøv å trekk ut ledningen til pc speaker.. det gjorde susen for meg 8213932[/snapback] okei . kordan ser ledningen ut? å hvor ligger den?.. har du samme hk som meg? Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hva har skjedd med dit forrhold til psdata.no Kaytona? :!: 8205717[/snapback] Mitt forhold til psdata kan du lese om et annet sted i forumet Vi trenge ikke ta det i denne tråden, jeg kan vel si så pass at jeg ikke har noe forhold til dem lengre. Jeg prøvde med AC97 lydkortdriveren, den funket ikke for meg. Men det er ikke et så stort problem her, jeg ikke støy før jeg skrur lyden høyt opp. Under musikk, film eller spill så hører jeg ikke støyen. Har ikke oppdatert BIOS pga at jeg har Vista og fått forståelse om at ASUS ikke har laget en BIOS oppdatering som er kompatibel med Vista. (?) Endret 22. mars 2007 av Kaytona Lenke til kommentar
larszor Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 hmm vell æ høre heller ikke den suse lyden når jeg har på musikk osv. men jeg har veldi mye " lydsamtale " over vt / msn å andre programmer med kompiser. å da klarer jeg lett å høre knitre lyden. å vær gang jeg beveger musa eller gjør noe så blir lyden på en måte høyere så er veldi irriteranes å høre på blir gal snart men som sagt noen som vet hvor den ledninga ligger på hk et mitt? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Får ni den lyden med vanlig trådmus eller med mus som e trådløs (går på GHz)? Lenke til kommentar
larszor Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Får ni den lyden med vanlig trådmus eller med mus som e trådløs (går på GHz)? 8240887[/snapback] vanlig trådmus. Jäg har inte trådløs mus. så jäg har intet fått sjekket. ( sry bad i å snakke svensk ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå