Harrald Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei jeg driver og skal justere hånbrekke på vw polo 99 modell 1,4.Jeg ser ikke noe justerings skrue når jeg har tatt av trommelen. hvor er jeg skal justere denne da når det ikke er noe taggejustering noen tips på hvor denne justeringen sitt da jeg har 100 prosent på det ene hjulet og 30 på det andre. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Den sitter ikke på hjulene, men på på waieren. På min bil blir det midt under bilen, omtrent rett under selve brekket. Lenke til kommentar
Harrald Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hei mener du de to vaierne inne i bilen under håndtake til brekke. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Sorry, jeg har aldri ligget under en Polo, vet ikke hvordan håndbrekkwaieren er montert på den. Men prinsippet er som når du justerer bremsen på sykkelen din. Bør ikke by på store problemer. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Vaierne er montert inni. finn noen skruer rundt spaken eller under askebegeret bak. du må ha to 10mm fastnøkler for og få juster vaierene. husk og stramme begge like mye. Skru ut en hjulbolt på hvert av bakhjulene og lys inn der og se etter en tapp som stikker ned med et lite hull hvor det sitter festa en fjær(den tynneste fjære hvis du husker åssen det så ut inni der). lag noe tynt og soild og prøv og "bikk" tappen nedover. dette er egentlig selvjusteringen, men det hjlper og litt og stramme den litt. Ikke så mye at hjula låser seg da Hvis du har så stor forskjell vil jeg tippe at den ene vaieren er treg eller at brekkarmen på den ene bremseskoen sitter/går tregt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå