danilovic Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Okay, her er problemet: - Jeg har en viftestyring som kun godtar vanlig 3-pins-vifte-kontakt - Jeg har ørten støyende vifter som bare vil ha 4-pins molex (?) å ta strøm av Vil da denne innretningen fikse dette problemet? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Ja dette kan funke hvis viftestyringen din har 3-pins hun-plugger. (Etter hva jeg kan se er det en 3-pin han-plugg på bildet) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Hvordan vet jeg om det er hun eller han? Btw, så er det Digital Doc. :smile: Lenke til kommentar
hce Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: sosohal skrev (2002-12-12 19:58):Hvordan vet jeg om det er hun eller han? Btw, så er det Digital Doc. :smile: Digital doc har hann plugger, du kjenner igjen en hann-plugg ved at noe står ut av pluggen (hann som i kjønnet hann, noe som stikker ut). Hunn-plugger har et hull i seg, som da pinnen(e) fra hann-pluggen skal inn i. Det du trenger er 4 pins hunn molex -> 3 pins hunn-plugg. Ut ifra bildet på microplex virker det som overgangen skal passe, men du må nok klippe vekk en del av plasten rundt kontakten for å få den helt ned. Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 hce: du tar litt feil her - den som det er linket til på Microplex har en hann 3-pins molex. Det du trenger er en sånn: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=D...=DIMDA&toc=3480 og i tillegg en sånn: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=D...=DI12S&toc=3480 Cablemess... Da er det bedre å kjøpe denne: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=D...=DIMDA&toc=3480 og så bytte ut viftens kontakt med den på nevnte kabel. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Det får jeg ikke til å stemme - ingen av de kontaktene har jo ikke en gang 3-pins-vifte-pluggen? :???: Lenke til kommentar
hce Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: yummy skrev (2002-12-12 20:41):hce: du tar litt feil her - den som det er linket til på Microplex har en hann 3-pins molex. Når jeg tenker meg litt om så har du selvfølgelig rett... lager kablene mine selv jeg, så har ikke like mye erfaring som du har med ferdigkabler :razz: Quote: sosohal skrev:Det får jeg ikke til å stemme - ingen av de kontaktene har jo ikke en gang 3-pins-vifte-pluggen? Er bare yummy som tar litt feil og tror at minidrev kontakten vil passe på digitaldoc'en din. Det jeg ville gjort hvis man skal gå for ferdigvare er å kjøpe en forlengelseskabel, slik som denne, og klippe av molexkontakten på vifta og den ene enden på forlengerkabelen (riktig ende;)). Og så bare tvinne lederene rundt hverandre og isolere med litt elektrikkertape. Da vil du ende opp med riktig type kontakt i enden av vifta. Husk å ta vare på molexkontakten, disse kan gjenbrukes:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå