Gå til innhold

Bærbar til Mormor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke nødvendig med en til mer enn 10 lapper da...

Hvis hun er veldig uerfaren og ikke skal ha en "proff" maskin så har Elkjøp faktisk ganske bra tilbud på HP-maskiner nå (iGo eller noe...) tror den ene faktisk koster 8990,- eller noe

(Vil ikke ha kjeft for å anbefale Elkjøp her nå, er fullt klar over at det ikke er et godt valg for de fleste her inne, men tenkte at det i dette tilfellet kanskje ville passe...)

Lenke til kommentar

Ingen spesifikke forslag, men nokre tankar om kva bestemora treng:

- Stor skjerm, men ikkje nødvendigvis høg oppløysing.

- Mest mogleg støyfri. Vifte- og tastaturstøy er plagsomt. Kjøp gjerne brukt-PC på 4-500 MHz som ikkje treng så mykje kjøling.

- Prioriter batteritid framfor ytelse. Harddisk, prosessor og minne er meir enn bra nok på nye PC-ar uansett.

Lenke til kommentar

Selv ville jeg anbefalt en iBook, begynner på NOK 9990,-! Der har du alt du trenger i en liten, lett og støyfri laptop. Ingen kryptiske meldinger, og brukervennligheten er på topp. Ikonene har meget bra oppløsning, så man kan justere størrelsen på disse uten at de ser stygge ut :smile: Dette har blitt godt mottatt blandt andre jeg har vist det til...

Mailprogrammet som følger med er glimrende, og en "officepakke" følger med som standard :smile:

Og jeg har enda til gode å støte på problemer mellom macen og pc'ene mine. Så til hennes bruk er vel dette ypperlig, men du bør kanskje vurdere å kjøpe en minnebrikke til, helst 512, for å få god ytelse i macOS X.

Mvh

Sindre Hellevik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...