SilentBob Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Er lei av å konstant ha lite lagringsplass og tenkte at jeg skulle innvistere i en fil-server. Denne skal brukes i et lite hjemmenettverk som består av en stasjonær, en media-pc og to bærbare. Skal hovedsaklig brukes til å steame filmer og etterhvert som en web-server, trafikk blir det nok veldig lite med så trenger ikke noe high-end. Har lest mye i postene på denne delen av forumet og har satt opp et forslag som jeg håper dere guruer kan komme med kommentarer til. CPU: AMD Sempron 3000+ sokkel AM2 RAM: Apacer DDR2-533 512 MB Skjermkort: Asus EN6200TC Turbocache Hovedkort: Asus M2N-SLI Deluxe Grunnen til at jeg gikk for dette kortet er at det står at det er 8 sata kontakter på det, men jeg kan utfra bildet bare telle 6. Om det er bare 6 kontakter så går jeg heller for Asus M2N-E Kabinett: Chieftec CA-01SL-SL-B Gikk for dette pga. 10 stk 3.5 brønner og strømforsyning på 410 watt. Har også hørt at Cooler Master 4 i 3 modul, Konverter 3x5.25" til 4x3.5" skal passe i dette kabinettet. Noen som kan bekrefte dette? CPU-kjøler: Scythe Mine Rev. B Mulig overkill, men denne burde vel klare å kjøle cpu passivt? Harddisker: 2* Seagate Barracuda 7200.9 500 GB Mest GB pr. krone. Budsjettet tillater ikke flere i denne omgang, men skal utvide etterhvert. Pris på Amentio: like over 5000,- Endret 20. mars 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ser bra ut det der ja. Men selv ville jeg heller kanskje gått for det billigste core 2 duo oppsettet, da det yter generellt bedre. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kabinett: Chieftec CA-01SL-SL-B Gikk for dette pga. 10 stk 3.5 brønner og strømforsyning på 410 watt. Har også hørt at Cooler Master 4 i 3 modul, Konverter 3x5.25" til 4x3.5" skal passe i dette kabinettet. Noen som kan bekrefte dette? 8199784[/snapback] Jepp, har akkurat samme kabinett og den CM-modulen, funker greit nok. Får ikke lukket igjen "døren" i fronten på kabinettet, da viften på den CM-modulen stikker såpass ut. Men det er vel antakeligvis ikke det man har planer om uansett. Jeg har i alle fall tatt av hele døren fra kabinettet. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ser bra ut det der ja.Men selv ville jeg heller kanskje gått for det billigste core 2 duo oppsettet, da det yter generellt bedre. 8200854[/snapback] Siden billigste core 2 duo koster 1400 kroner blir dette uaktuelt. Det jeg kunne ha gjort er å gå for et sokkel LGA 775 oppsett med en Intel Celeron D også heller kunne oppgradere til c2d om noen år, men er dette virkelig nødvendig? Det blir som nevnt lite trafikk på serveren, vil ha d så billig som mulig... Jepp, har akkurat samme kabinett og den CM-modulen, funker greit nok. Får ikke lukket igjen "døren" i fronten på kabinettet, da viften på den CM-modulen stikker såpass ut. Men det er vel antakeligvis ikke det man har planer om uansett.Jeg har i alle fall tatt av hele døren fra kabinettet. 8200962[/snapback] Flott. Men er det noen som vet om hovedkortet har 8 eller 6 sata kontakter? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Der er 8 . NVIDIA nForce® 570 SLI™ MCP supports: - 1 x Ultra DMA 133 / 100 / 66 / 33 - 6 x Serial ATA 3.0Gb/s - NVIDIA MediaShield™ RAID supports RAID 0, 1, 0+1, 5 and JBOD span cross Serial ATA drives JMicron JMB363 SATA controller supports: - 1 x Internal Serial ATA 3.0Gb/s - 1 x External Serial ATA 3.0Gb/s port on back I/O (SATA On-the-Go) - Support SATA RAID 0, 1 and JBOD (by 1x External SATA & 1x Internal SATA) 6 Røde som du ser , 1 svart port ved siden av den blå PCI Exspress porten og 1 ekstern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå