Breivik. Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei. Har en volvo 460, og har fått en liste over ting som begynner å bli slitt. Da jeg er student, og har svært begrenset tilgang til penger, lurer på hva jeg bør prioritere? - Venstre styrekule - Høyre opphengskule - Foringer lenkearme H+V.S ødelagt. - Rust bremserør bak. Takker for alle innspill. Hadde vert fint om dere hadde grunngitt hvorfor jeg bør droppe en del, eller hvorfor jeg bør beholde den. Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei. Har en volvo 460, og har fått en liste over ting som begynner å bli slitt. Da jeg er student, og har svært begrenset tilgang til penger, lurer på hva jeg bør prioritere? - Venstre styrekule - Høyre opphengskule - Foringer lenkearme H+V.S ødelagt. - Rust bremserør bak. Takker for alle innspill. Hadde vert fint om dere hadde grunngitt hvorfor jeg bør droppe en del, eller hvorfor jeg bør beholde den. Mvh Jan Erik 8199732[/snapback] Rust i bremerør ville jeg ha prioritert som nr. 1! Kommer helt ann på hvor stor slakke det er i kulene i forstillingen, men uansett så må styreledd og foringer byttest til sist siden du må ha forstillingskontroll etter bytte av styreleddet. Så opphengskula som nr 2, så styreledd/foringer som nr 3, og forstilling/4-hjulskontroll som nr 4. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Bremse rør først! hvor mye må du bytte? Ganske knotete ved tanken så den må du ned med og skruer som knekker(gjorde det her om dagen ) hvis tilfelle kan dette koste litt. Bærekule og endeledd er et must det og. du må også ta forstillingskontroll. Kommer ann på hvor mye slakk det er i dem og hvor lenge du kan vente, men du får en uhyggelig opplevelse hvis en av disse hopper ut. Lenkearmene eller foringene kan du vente med. De lager mye klunke lyder, men de går ikke så mye utover kjøregenskapene eller sikkerheten på bilen. Dette er litt rimeligere og fikse da Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Kan du skru sjøl, så er ikke dele kostnadene allverdens på biltema. Men det krever at du kan låne eller har litt verktøy også. Ellers er bremserør første prioritet. Ikke noe er viktigere en bremser. Ellers er det andre ikke noe særlig at de ikke er fungerende, så det bør brukes minst mulig inntil de delene er byttet også. Endret 20. mars 2007 av sesteen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Epa deler får du jo nesten slengt etter deg, så har du ikke råd til det der, så har du ikke råd til å ha bil... Byttet selv på sierra`n i helgen, begge bærearmene med bærekuler og foringer, kostet 298,- pr side, og det tok en time å bytte dem, med grov justering... skal ha 4 hjulskontroll til torsdag, og den betaler jeg 500kr for... så 1100kr er ikke ille synes jeg, og det er sikkert enda billigere til epa Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Bremsene bak er nærmest en formalitet. Det er framhjulene som gjøre bremsejobben, bakhjulene er der for å holde bilen stabil. Hvis det ikke hadde vært for noe EU-direktiv, så tror jeg bremser på bakhjulene hadde vært valgfritt. Det viktigste (sikkerhetsmessig) er at bilen ligger godt på veien og har presis styring. Derfor blir min prioritering denne: 1. Styreledd 2. Opphengskule 3. Foringer 4. Bremserør PS. Hvis det ruster så mye at det lekker bremsevæske, så kan du bare strupe (stoppe) kretsen før hullet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Greit at dagensbiler har ett 2-krets bremsesystem men jeg vil overhode ikke anbefale buskmann sine anbefalinger, dessuten må disse nevnte foringene byttest før forstillingskontroll Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis bremserøret ryker så begynner vel bilen å bremse skevt noe som jeg vil påstå er mye verre en litt slakk styring, spesielt på vinterføre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå