PatSharpX Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg har nyrlig flyttet anlegget mitt fra far til mor der har jeg pcen min også. Så da tenkte jeg at jeg skulle koble pcen til anlegget. I pcen sitter det ett gammelt Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371) lydkort. Hvor det er koblet til en "Media Hub" (Se bildet) Så er headsettet koblet til der hvor det er bildet av ett headsett og så er det en minijack til 2xRCA som går til anlegget. Denne kabelen er av den billige typen. Ordentlig lakrissnøre :!: Den går deretter inn i en Rega Brio forsterker. Dette fungerte bra i før i dag og i går. Men nå når jeg kom hjem fra lyttekveld hos stereofil så skulle jeg høre på mitt musikk fra pcen. Da kom det bare en dure lyd ca rundt 50Hz. Så jeg lurer på om det er noen som vet hvorfor det skjer? Kan det være overledning ett sted? Har prøvd flere av inngangene på forsterkeren. Endret 20. mars 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 har erfaring med at pci lydkort pleier å løsne i feste veldig ofte. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Nå fungerer det da. Rart det der Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er ikke belegg på plugg eller i uttak da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hva mener du med belegg? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Oksideringsbelegg, korrodering, er vel ikke gullbelagt inni uttakene, så kan være det har samlet seg litt belegg med tiden. Kan være det begynte å virke igjen fordi du skrapte vekk belegg på kontaktene inni lydkortet med mini-jacken. Er bare en løsthengende teori da. Endret 22. mars 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå