Gå til innhold

Pc rundt 10 000 intel

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil ha ny pc, men har blitt mye forvirret. Jeg har fått mange gode råd her, men det er jo ikke så lett å sette seg inn i ting, men nå har jeg kanskje begynt å skjønne litt. poenget er at jeg har satt opp et oppsett av en pc som jeg lurer på om er bra nok.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=44105

Mine spørsmål:

Hva vil være "bremsen" her?

Vil det være noen problemer her med å oppgrader eller noe sånt?

Passer alt sammen?

Er det bra med tanke på ytelse/pris?

Vil overklokking av dette systemet gjøre det mye bedre?

Er det overklokkingsvennlig?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331534&s=sc

jeg ville f.eks valgt et ati kort i denne prisklassen fordi de gir mye for pengene enten gt/pro.

dette ovenviste gt kortet er det rimeligste og beste du får til prisen og er som 2 gs kort i ytelse grovt sett.

du kan godt velge en e4400 1.8ghz med lavere divider.

fordel er rimelig 800mhz ram en setter divider 533mhz og kjører full oc, du bør gå for bedre kjøler. kansje det er likegreit med e6300 fordi høyere fsb som i seg selv er gunstig, om 1 måned noe sånt faller conroe litt i pris, som vanlig snakkom å spare 300-500kr. kansje rammen går opp igjen. rammen har sunket veldig i det siste. om du venter 10 år kan du om mulig bla opp noen av disse delen på ebay.

asus er veldig greit utgangspunkt for oc, evt abit/gigabyte/"DFI"(er veldig entusiast kort) alikevel alle holder. msi, ecs, asrock, aopen og evt andre for dem som ikke har behov for slikt.

Kan godt velge deg et asus kort, mye råd å få i bloggene.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt bli da: Det hovedkortet som ligger i kurven er Asus. Er det kortet bra.

Hvilken cpu?

Og som dere ser i kurven har jeg satt opp 4gb ram. Dette tror jeg er nødvendig, men vil vite hva dere mener. Er det overkill?

Ser oppsettet greit ut?

Takk:)!

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt bli da: Det hovedkortet som ligger i kurven er Asus. Er det kortet bra.

Hvilken cpu?

Og som dere ser i kurven har jeg satt opp 4gb ram. Dette tror jeg er nødvendig, men vil vite hva dere mener. Er det overkill?

Ser oppsettet greit ut?

Lenke til kommentar

Hvilken cpu?

Ser oppsettet greit ut?

8217460[/snapback]

4 giga støtes bare av 64 bits os. vanlig os på 32 bits støtter opp til 3 giga kan lese om det her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752&hl=

ser ikke den støre nødvendigheten av så mye ram

Lenke til kommentar

Er ikke 4 gb ram nødvendig? Vel, det er kanskje litt mye, men ettersom jeg driver en del med ting som bildebehandling og slike ting og ettersom jeg ikke ønsker å oppgradere pcen med det første så tenkte jeg at 4gb ville være nødvendig. Før eller siden vil det vel bli nødvendig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er ikke 4 gb ram nødvendig? Vel, det er kanskje litt mye, men ettersom jeg driver en del med ting som bildebehandling og slike ting og ettersom jeg ikke ønsker å oppgradere pcen med det første så tenkte jeg at 4gb ville være nødvendig. Før eller siden vil det vel bli nødvendig?

8218427[/snapback]

før eller siden vil det bli nødvendig, men hvis en skal tenke på den måten, hvorfor ikke slenge med en firekjerne samtidig, det blir jo også en gang nødvendig ;)

ville ha gått for 2gb nå, og heller ventet med og kjøpe 4gb til det blir nødvendig, for jeg vil tro at pcen er utdatert når 4gb blir en nødvendighet...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...