eab Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Da er det min tur til å få hjelp! Sugerøret som står på bilen har begynt å ruste istykker og nytt koster 1200-1300kr. I tillegg er jeg lei av blikkbokslyden som en tom katalysator gir så tenkte jeg kanskje å hive på ei billig universalpotte i håp om at den forandrer lyden litt og forhåpentligvis ser bedre ut enn "svanehalsen" som er der nå. 4" blir vel i største laget, men alle universale superduper-koste-lite-penger eksospotter har jo somregel et perforert 4" rør tvers gjennom potta. Så om du vet om en plass de selger (billige) potter med 2,5" - 3" utløp så vil jeg gjerne vite det. (vennligst overse alle bulkene på bilen, plastikkbiten under fangeren som henger skeivt og den høye bakkeklaringen - alt skal med tid og stunder utbedres ) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Her er en fra simons som koster 1200-1300.- hvis jeg ikke husker helt feil. du kan bestille den hos mekonomen regner med at du må lage en overgang fra sugerøret du har til denne potta her Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 den der er jo fortsatt 100mm (ca 4") utløp, og 2,5" inn. kapping/sveising/tilpassing er forøvrig null problem Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 2,5 inn 3,5 ut (sikker på at 3 er absolutt max?) Selges Her Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Nja, sikker er jeg jo ikke.. Men dette er jo langt fra noen fast and furious bil, så 4" japsepotte blir jo uansett ganske stort. Var innom torshov tidligere i dag, og de pottene var jo enorme når de lå i hylla iallefall Skal ha tak i noe billig og forholdsvis anonymt, så 4" carbon "type R" utgår, men den du linka til funker sikkert greit Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Større en 2,5" ser, og høres bare dumt ut på en ellers standard bil... Se heller om du finner en hel orginal potte hos høggern, så kan du heller tenke på ny komplett eksos når du begynner å trimme litt Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Å? Ikke en eneste kommentar om tupperware? Du som nærmest har startet et korstog mot store eksospotter på "vanlige" biler både her og på andre forum... Større en 2,5" ser, og høres bare dumt ut på en ellers standard bil... 8200228[/snapback] Hvorfor tror du jeg er på jakt etter noe i den størrelsen da? Men ellers takk for et fint og konstruktivt innlegg Nytt eksosanlegg blir det når 24v motor er på plass, evt snurre® på nåværende motor. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nja, sikker er jeg jo ikke.. Men dette er jo langt fra noen fast and furious bil, så 4" japsepotte blir jo uansett ganske stort. Var innom torshov tidligere i dag, og de pottene var jo enorme når de lå i hylla iallefall Skal ha tak i noe billig og forholdsvis anonymt, så 4" carbon "type R" utgår, men den du linka til funker sikkert greit 8200077[/snapback] Nå vet jeg ikke hvor stort hullet som eksosrøret stikker ut av på bilen din er, men om den bare såvidt stikker (veldig lite) utfor så blir det neppe å hagle riskoker kommentarer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Å? Ikke en eneste kommentar om tupperware? Du som nærmest har startet et korstog mot store eksospotter på "vanlige" biler både her og på andre forum... Større en 2,5" ser, og høres bare dumt ut på en ellers standard bil... 8200228[/snapback] Hvorfor tror du jeg er på jakt etter noe i den størrelsen da? Men ellers takk for et fint og konstruktivt innlegg Nytt eksosanlegg blir det når 24v motor er på plass, evt snurre® på nåværende motor. 8200567[/snapback] Du kjører jo rett bilmerke, så ikke noe tupperware snakk til deg nei... Det er forbeholdt EPA Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 EPA eller bedre kjent som A-traktor er en ombygd bil med lasteplan som gjør 30km/t, unik for Sverige. Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 www.mobilsentrum.no - går under autoutsyr -> Utvendig utstyr-> sportspotter , bruk meny til venstre. Funke bra. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hehe, et eksempel på hva jeg ikke er på jakt etter Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Off topic: Aldri hørt at noen har kalt Volvo for "EPA" (som forresten er feil), må være noe lokalt fra der du kommer fra On topic: Så det er 2.5-3 singel potte du er ute etter? "DTM" potte er stygt uansett bil, skitner til støtfangeren også. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ja, "universal bakpotte med maks 3" utløp" er det jeg er ute etter Ser ut som det er rimelig vanskelig å få tak i, så kanskje jeg prøver å lage en selv. Det kan da umulig være så vanskelig? 2,5" rør i passelig lengde perforeres godt, litt dempemateriale av noe slag rundt og så rulle ei stålplate rundt og sveise sammen. Endene er jo bare ei rund plate med et 2,5" hull i midten som sveises sammen med ytterdelen. Høres ikke så vanskelig ut når man ser det slik, men om jeg gidder å prøve er jo en annen sak. Epa, bofors osv er da kjente kallenavn for volvo. Iallefall i trøndelag. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Det står ikke hvor stort det er ut, men det kan kanskje være noe? http://realcar-no.e-line.nu/servlet/us_pyr...=loginguest&p=H Gå på universal der, så på eksos, og crome Ellers, så har vel svendsen noe? eller biltema Endret 23. mars 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå