Leifen18 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Heisann. Jeg har akkurat oppdaget noe jeg ikke helt forstår helt Det er dette med fysikk-kort. Det er bare det kortet til PhysX, jeg snakker om. Hva gjør det for noe? Jeg kan liksom ikke helt forstå at hvis jeg putter den inn i maskinen, så vil plutselig alle på CS 1.6 dø på en realistisk måte? Av en eller annen grunn kjøper jeg ikke helt den der. Og hvis jeg putter i den der, vil da CPUen eller GPUen bli avlastet for en del arbeid? Eller bare gjør den en gjeng med beregninger som aldri ville blitt gjort om en ikke har kortet? Er det noe vits med kortet i det hele tatt? Og hvor mye må en ut med for et slikt kort? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Et fysikkort er som du har fått med deg et ekstra ekspansjonskort som tar seg av fysiske beregninger og lignende - hvis spillet støtter det. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 OK, da er det bare hvis spillet støtter det... Da kan jeg gå med på det, men jeg sitter enda med mange spørsmål rundt dette. Hvis jeg putter den der i PCen, vil da CPUen eller GPUen bli avlastet for en del arbeid? Eller bare gjør den en gjeng med beregninger som aldri ville blitt gjort om en ikke har kortet? Er det noe vits med kortet i det hele tatt? Og hvor mye må en ut med for et slikt kort? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) vet at GRAW har støtte for AGEIA PhysX(?) fysikk-greier. Følger med en software basert fysikkprosessor. Fysikken i GRAWfungerer utmerket, hadde sikkert vært konge kult med hw fysikkprosessor vil tro det tar over litt for cpu (vertfall i forhold til software-hardware vil jeg tro) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320531 Endret 21. mars 2007 av viiite Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Dette har vel allerede vist seg å havne på historiens skraphaug. Skjermkortene og cpu tar igjen fysikkortet kjappere enn det blir oppdatert, og det har vel ikke blitt oppdatert i det hele tatt. De skal ha kreditt for å ha forsøkt noe nytt, men det beste som kan komme ut av det er at intel eller nvidia kjøper dem og og benytter teknologien selv. Å måtte kjøpe fysikk kort i tillegg til cpu og gpu er uaktuelt for min del... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå