Zethyr Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg opplever noen ganger om dagen at diskusjon.no henger i noen sekunder før det laster inn, grunnet at den venter på data fra diverse ad-servere. Kunne det være en idé å la det egentlige innholdet laste først, og så la ad1.hardware.no, adform.net og statik-gallup.dk-tingene laste etterpå? Jeg vet ikke hvor lett det er å reorganisere så ting blir lastet i en mer hensiktsmessig rekkefølge, men det er ganske frustrerende å vente på at "unyttige" ting blir lastet før man få se innholdet. Endret 20. mars 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har ikke du litt inngående kjennskap til HTML? Isåfall vet du vel at et dokument lastes hierarkisk Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hva vil det si Marley? Det må vel uantsett være mulig å gjøre noe med? Ser forøvrig ikke nødvendigheten i å endre på det, nå kjører snart forumet 100% på nye servere, når det skjer vil lastetiden minskes betrakterlig uantsett. Men selvfølgelig, det har vært dårlig lastetid før, så kan se grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Har ikke du litt inngående kjennskap til HTML? Isåfall vet du vel at et dokument lastes hierarkisk 8207780[/snapback] Jeg har glemt det meste av HTML og div ting, men jeg innbiller meg at det kan fikses et lite AJAX-script, evt. Javascript, som sørger for å hente inn "unødvendige" detaljer etter at hovedinnholdet er lastet. Akkurat som jeg husker at jeg gjorde på min nettside en gang for å laste noen bilder til hover-effekter etter at hovedbildene var lastet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har ikke du litt inngående kjennskap til HTML? Isåfall vet du vel at et dokument lastes hierarkisk 8207780[/snapback] Jeg har glemt det meste av HTML og div ting, men jeg innbiller meg at det kan fikses et lite AJAX-script, evt. Javascript, som sørger for å hente inn "unødvendige" detaljer etter at hovedinnholdet er lastet. Akkurat som jeg husker at jeg gjorde på min nettside en gang for å laste noen bilder til hover-effekter etter at hovedbildene var lastet. 8227465[/snapback] Jeg skal ikke uttale meg for sikkert, men jeg tror det er umulig å laste uhierarkisk. Mistenker dette iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg