Gå til innhold

Tips til jobbintervju

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal på et jobbintervju i morgen, og jeg har ikke vært på det på ca 6 år, så jeg husker ikke helt hva jeg må forberede meg på.

Jobben er en makaniker jobb.

Det jeg lurer på er, hva kan jeg forvente av spørsmål, hvordan bør jeg forholde meg til arbeidsiver? Hvilke blemmer bør jeg passe meg for?

Takker for alle svar.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Kom presis, ikke 15 minutter for tidlig og i allefall ikke for sent. Er du litt for tidlig ute, gå/kjør heller et par rundt rundt for å hale ut tia.

2 - Høflighet! Hils ordentlig på den du møter.

3 - Smil! Du selger deg inn mye bedre hvis du smiler.

4 - Renslighet. Dusj, klipp neglene, ta på representable klær. Husk at skoene er en del av helheten.

5 - Dra inn en morsomhet, men ikke overdriv. Klarer du å få fram et smil, er ikke det dumt. Men ikke vær en klovn.

6 - Kanskje det kan tolkes en motsigelse i forhold til det som står over, men fremstå seriøst.

7 - Ha selvtillit, men ikke vær "verdensmester".

Dette kommer man langt med :)

Lenke til kommentar

En liten ting som kan være greit å huske på , er at det faktisk er bevist at de 7 første sekundene du møter på intervjueren kan avgjøre om du får jobben eller ikke. Førsteinntrykket har utrolig mye å si, så det gjelder å gi et bra inntrykk med en gang ;)

For øvrig vil jeg anbefale deg å se en episode av "Typisk Norsk". Vi så en slik episode på skolen der dem snakket litt om jobbintervju og slikt.

(Vet ikke hvilken episode det var, men du finner sikkert noe hvis du søker i arkivet til nrk)

mvh Magne

Lenke til kommentar
1 - Kom presis, ikke 15 minutter for tidlig og i allefall ikke for sent. Er du litt for tidlig ute, gå/kjør heller et par rundt rundt for å hale ut tia.

2 - Høflighet! Hils ordentlig på den du møter.

3 - Smil! Du selger deg inn mye bedre hvis du smiler.

4 - Renslighet. Dusj, klipp neglene, ta på representable klær. Husk at skoene er en del av helheten.

5 - Dra inn en morsomhet, men ikke overdriv. Klarer du å få fram et smil, er ikke det dumt. Men ikke vær en klovn.

6 - Kanskje det kan tolkes en motsigelse i forhold til det som står over, men fremstå seriøst.

7 - Ha selvtillit, men ikke vær "verdensmester".

Dette kommer man langt med :)

8199295[/snapback]

Er det en dating guide eller en jobbintervjuguide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...