Gå til innhold

Ny Gitar: Stratocaster VG! Check it out!

LeLiLa

Anbefalte innlegg

Fender VG Stratocaster, Rosentre gripebrett:

Når de kjørte noen tester sammen i sine topphemmelige tonelaboratorier snublet Roland og Fenders teknologer over den mest fantastiske oppdagelse til nå - Gitar DNA.

Med hjelp av verdens kraftigste supercomputere og et lite justerbart skruhjern satte de i gang med kartleggingen av den komplekse genstrukturen til Fenders mikrofoner for Stratocaster, Telecaster og humbuckere. Under denne prosessen fant de også hemmelighetene til six-string double helix, sammen med de genetiske kodene som utgjør alternativ stemming, rikheten til en 12-strengers gitar og flere etterlengtede akustiske gitarlyder.

Disse ekspertene tok så denne sensasjonelle skatten med lydinformasjon og transplanterte den inn i en American Series Stratocaster, og med dette skapte de en moderne, meget anvendelig supergitar.

Oppdraget:

Ville det ikke være fint å kunne vri på en bryter på en Stratocaster og på et øyeblikk få opp en alternativ stemming? Ville det ikke vært fint en knapp kunne fremskaffe en klar akustisk tone, brølet fra en humbucker, signaturen til en Telecaster og den store, rike lyden til en 12-strengers gitar?

Det er idéen bak VG Stratocaster:

Et enkelt, utrolig anvendelig instrument som leverer 37 seriøse Fender Stratocaster, Telecaster, humbucking, 12-strengers og akustiske lyder. Alt ved å slå på en knapp eller ved å vri på en bryter, og selvsagt med samme form for brytere man er vant med på en Stratocaster.

Resultatet:

VG Stratocaster har den klassiske, slanke kroppsformen, 3 stk. American Series Single-coil mikrofoner med 5-veis mikrofonvelger, lønn hals med lønn eller rosentre gripebrett, en synkronisert tremolo stol, et trelags plekterbrett og krom hardware.

Sagt på en annen måte - det er en American Series Stratocaster på absolutt alle måter, med all dens magi inntakt.

I tillegg finner du to knapper på plekterbrettet sammen med Rolands diskrete GK mikrofon, som bringer ny magi til denne gitaren.

Disse to knappene sammen med en Mode-kontroll og en Tuning-kontroll gir deg utrolige og uendelige muligheter hva lyd angår.

Mode-kontrolleren gir deg 5 distinkte modelleringsmodus: Normal, Modeled, Stratocaster, Telecaster, Humbuckere og akustisk. I "Normal" modus bypasses VG-kretsen og du har en rett fram Stratocaster gitarlyd.

Tuningfunksjonen lar deg velge mellom fem alternative stemminger (Normal, Drop D, åpen G, D Modal, Baritone) og en 12-strengers lyd, og du har ikke behov for å skru på en eneste stemmeskrue. Dette betyr igjen at instrumentet i seg selv ikke endrer seg da strekket på strengene er uendret.

Utover dette leverer VG Stratocaster level, balansert tone og volumkontroll over alle disse bemerkelsesverdige funksjonene. Konstante endringer i forsterkersettinger blir unødvendig.

Instrumentet er enkelt og intuitivt og brukervennlig. Fender har hatt dette som mål hele tiden. Vanligvis fører mer funksjonalitet til at ting blir mer komplisert, men VG Stratocaster er tatt ned til det essensielle.

En Fender Stratocaster skal tross alt aldri kreve en tykk brukermanual.

Spesifikasjoner

- Lønn hals

- Lønn gripebrett

- 3 x American Series Singel-coils

- 5-veis mikrofonvelger

- Innebygd GK-3 pickup

- Volum, tonekontroll, Modell-modus, Tuning-modus

- 3-colored sunburst finish, sort

Kom ikke til Norge for så lenge siden! Prisen skal være rundt 20 000,- kr!

Informasjonen er hentet fra Sound1

Klikk linken for å høre demoer og se videoer!

Nyheten er hentet av Tekoppen! God fornøyelse!

Endret av TeKoppen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere trenger ikke - her som andre steder her på forumet - informere om at noe er old. Selv om dere har hørt om en nyhet/sak for lenge siden, kan det være mange som ikke har det og setter pris på tråden.

Unntaket er når det alt finnes en aktuell tråd om emnet her på forumet, da kan dere henvise til den. Husk da også å rapportere den nye tråden, slik at en moderator kan stenge den.

Morsom gitar med alle lydene. Så får man diskutere om de er "gode nok" for formålet, og bedre enn eksterne løsninger.

Og ikke minst, stemmeskiftingen var litt gøy, for de som bruker forskjellige tuninger aktivt.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Dere trenger ikke - her som andre steder her på forumet - informere om at noe er old. Selv om dere har hørt om en nyhet/sak for lenge siden, kan det være mange som ikke har det og setter pris på tråden.

8203010[/snapback]

Word! Jeg har ikke hørt dette, så for meg var det jo gode nye nyheter :D

Lenke til kommentar

Er nå litt skeptisk jeg, tror dere at den kan bli tilsvarende god som det den faktisk skal etterligne? Jeg lurer for eksempel litt på hvordan de klarer å tune gitaren om uten å forandre strengene, forandrer det kun pitchen blir vel ikke lydkvaliteten det helt store?

Hmm ikke vet jeg, må prøve den før jeg blir overbevist. Skal ikke se bort fra at det er en herlighet heller :)

Lenke til kommentar

Fordelen er vel at det er enkelt og bruke, og dermed tilgjengelig for gitarister.. :p

Men spøk til side, det er jo hyggelig å konsentrere seg om å spille, og ikke skru på en haug med knotter og dille med haugevis med kabler av forskjellig type. De sier det ikke er basert på MIDI, så kanskje systemet har mindre tracking- problemer og latency- problemer enn en vanlig gitarsynth?

Ulempen er vel at det fort blir "gammeldags", teknologimessig. Man kan ikke bytte ut deler med mer oppgraderte ting, ei heller spille synth- lyder med den. Det spiller jo ikke noen rolle hvis man aldri hadde gjort det likevel.

Noen som har sett noen test noe sted?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Er vel mer en gimmick enn den nye gitaren fra fremtiden. Men man kan vel egentlig gjøre mye av det samme med en vanlig gitarsynth?

8205818[/snapback]

Det blir mye enklere med denne gitaren :hrm:

Den har en funskjon som "tuner" gitaren! Drop D og masse som er vanlig brukt (inkludert normal tune) som gjør at du slipper å bruke tid på å stemme den hvis du skal spille en annen sang med annen tuning (live)

Ellers har den også forskjellige lyder som man kan få med en gitarsynth men det tar lenger tid! På gitaren trenger du bare vri en knapp så har du det! Enkelt som så!

Lenke til kommentar
Er vel mer en gimmick enn den nye gitaren fra fremtiden. Men man kan vel egentlig gjøre mye av det samme med en vanlig gitarsynth?

8205818[/snapback]

Det blir mye enklere med denne gitaren :hrm:

Den har en funskjon som "tuner" gitaren! Drop D og masse som er vanlig brukt (inkludert normal tune) som gjør at du slipper å bruke tid på å stemme den hvis du skal spille en annen sang med annen tuning (live)

Ellers har den også forskjellige lyder som man kan få med en gitarsynth men det tar lenger tid! På gitaren trenger du bare vri en knapp så har du det! Enkelt som så!

8205942[/snapback]

Men er det noen som faktisk vet hvordan (og hvor godt) denne tuningen fungerer? Siden gitaren ikke justerer strengene på noe vis, må det jo simulering til på en eller annen måte...

gitar-dna ... dummeste jeg har hørt :)

Lenke til kommentar

Ser jo litt fet ut, men vil mye heller ha mange forskjellige gitarer enn en som etterligner alle :p

Er ikke bare lyden som teller heller. Selv om du kan emulere lyden av en Les Paul eller Tele i en Strat, så er det fortsatt ikke det samme å spille på.

Lenke til kommentar
Leste om dette, artigh sak, men tviler på at det blir særlig stort.

Leste det forresten i Tunes, som jeg aldri har bestil et abbonoment på, men som jeg allikevel får  :dontgetit:

8207707[/snapback]

Sikkert fordi du har handla hos sound1.no

Tror de gir et abonnement til kundene sine.

Lenke til kommentar

Fikk min første gitar til jul, men har ikke kunnet spillt så mye på grunn av en ulykke i skibakken (Mer om dette i juss forumet). Jeg spiller får det meste rock/grunge o.l og lurer på hvordan jeg får til sånn "metal lyd" han fyren lagde i den videon. Har det noe å si hva slags gitar jeg har eller går det på forsterkeren?

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...