skarsk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) dette er en prøve ............................ Endret 4. april 2007 av skarsk Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 http://www.amobil.no/tester/operatorer/mob...bredbaand/34168 Lenke til kommentar
ekm Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Først og fremst bør du sjekke dekningskartene for å se hva som "teoretisk" er mulig i området. Deretter hadde jeg lånt meg en EDGE og en 3G telefon for å teste litt med tanke på reele hastigheter. Siden ICE foreløpig er såpass lite utbredt må du muligens prøve å få lånt en på prøve hos en forhandler. Du skriver ikke noe om bruksområde eller hva slags linje du har pr d.d. så det er litt vanskelig å komme med noen gode råd - men generellt kan jeg vel si at javel ting tar muligens noe lengre tid (store downloads tar veldig laaaang tid) så er det befriende å "alltid" ha internett tilgjengelig. Min plan er ihvertfall å gå ned ifra 10/1 linja til en 2Mbit e.l. og ha et 3G kort i tillegg. 3G kortet skal fritt benyttes når det er behov men til vanlig stå som fallback for fast linja. Jeg vil nok merke at båndbredden blir drastisk redusert - men store downloads og lignende står jo bare og kjører i bakgrunnen uansett - muligheten for å ha nett overalt samt fallback ved brudd på fastlinja vil veie opp dette for min del (og for ca samme pris som jeg betaler pr d.d.) Du får ta en gjenomgang av internett behovene og se om det tilfredstiller dine behov - vær klar over at enkelte ting slik som streaming og fjernstyring kan være en tålmodighetsprøve over 3G (men å laste ned en ISO av Ubuntu faktisk gikk greit - det tok riktignok langt lengre tid enn normalt - men torrenten som lå i bakgrunnen ble ferdig innen "rimelig tid" selv om hele familien surfa for harde livet en regntung sommerdag på hytta forgje sommer. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Takk til "ekm" og "the_zombie" så langt med svært informative svar. Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg har testet ut litt ICE løsninger, ICE har så langt for elendig dekkning. Mobilt kontor har blitt valget intill videre. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Takker for opplysning! Lenke til kommentar
ekm Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har testet ut litt ICE løsninger, ICE har så langt for elendig dekkning. Du har sikkert rett idet - den største fordelen med ICE pr d.d. er vel at det er relativt få brukere pr basestasjon en det er 3G/EDGE utstyr - så muligheten for at kapasiteten blir "sprengt" er vel mindre pr d.d. Men skal ICE ha en sjans til å overleve bør de vel fjerne kvotene (ingen av GSM operatørene har slike begrensninger så vidt jeg huske) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå