brendon34 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 den *** bøyeln på kjøleribba er umulig og løsne uten og knekke hovedkortet. noen plz... hjel Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvilken prossesor da? Gi litt informasjon om maskinvare du, så blir det litt lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
brendon34 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 det er an amd duron 800mz ca 6-7 år gammel sitter i en comaq presario 5000 (vet ikke socket) bedere Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Da er det vel Socket A kan jeg tenke meg, og de er ikke alltid så enkle å få av de kjølerne nei. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Du må bruke en skrutrekker. Det måtte jeg, men ikke for hardt for da kan det hende den sklir og du kjører den inn i hovedkortet, noe som ikke er helt sunt for det. Edit: bare trykk ned på den bredeste delen (ytterst) og dra den sakte ut med skrutrekkeren Endret 20. mars 2007 av Megern Lenke til kommentar
brendon34 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Prøvde og få løsnet den med en skrutrekker men jeg fikk det ikke helt til! er veldig redd for og brekke hovedkortet, jeg brukte en skrutrekker på bøyla som du sa, men problemet var at når jeg presset ned (hvis det var det man skulle?)da begynte det og komme knekkelydet fra hovedkortet heldigvis gikk det bra men jeg er litt treg av meg så jeg har ikke helt forstått hva det er jeg skal gjøre skal jeg trykke ned og bort men skrutrtekkeren i så fall hvor hart skal jeg trykke ned? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er det bøyla som låser kjøleribba fast i cpu (slik at den står fast?) Da er det vel bare å presse den ned litt (bøyla,ikke skujernet),så bruke et skrujern for å presse den ut av sporet på ene siden? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 "Du må bruke en skrutrekker. Det måtte jeg, men ikke for hardt for da kan det hende den sklir og du kjører den inn i hovedkortet, noe som ikke er helt sunt for det." hehe, jeg gjore det sist i høst, men jeg skulle seff bruke en kniv og vippe hengslene av, og selfølgelig kom det et mikroskopisk hakk i en av de integrerte ledningene i hket, pc ville ikke starte etter det:P litt OT men jaja. Jeg fikk det til med masse kraft, men er sikkert en litt enklere måte også. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kanskje, men så noen fra AMD gjøre dette jeg da. Det er foresten lettere å ta ut cpu vis du har hovedkortet ute av maskinen, vis dette er mulig for deg da. Lenke til kommentar
brendon34 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har tatt ut hoved kortet på gamle data'n men det gikk i stykker påga statisk elektrisitet. S å har ikke så veldig lyst til og prøve her også Prøvde igjen med skrutrekker men problemet er fortsatt at prosessoren sitter imellom to skruer på hovedkortet slik st den brekker veldig fort. Lurte på om det gikk ann og skjere en isoporbit til og putte under hovedkortet der prossesoren er eller om dette kunne ødelegge noe i form av statisk elektrisitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå