Gå til innhold

Lovlig å kjøre uten bakrute?

msmanson

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt, men for å gå litt nærmere inn på saken. Jeg har en bil (stasjonsvogn, bare så det er sagt) som mangler bakrute. Har teipa fast "gjennomsiktig" plast der, men sikten er ikke den beste for det... Er dette kov å kjøre med? Eller hvis jeg blir stoppa i kontroll, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biler hvor innvendig speil kreves skal kunne se blålys gjennom bakruta.

Ang. kjøring uten bakrute: en jeg vet om hadde en gammel caprice stasjonsvogn før. Der er bakruta elektrisk og kan kjøres ned i "døra" (ja den er hengsla i sida) og det skulle vært rart om det ikke var lovlig å kjøre med den ruta nede

Lenke til kommentar

Ang. "lov å kjøre med?" Får man eu-godkjent bilen uten annmerkning/mangel hvis original bakruta mangler?(eller sidevinduer for den del) :hmm: Blir vel ikke korrekt å sammenligne med biler som er utstyrt med elektrisk bakrute.

Jeg tipper det ikke er lov(?) :roll:

Lenke til kommentar
Ang. "lov å kjøre med?" Får man eu-godkjent bilen uten annmerkning/mangel hvis original bakruta mangler?(eller sidevinduer for den del)  :hmm:  Blir vel ikke korrekt å sammenligne med biler som er utstyrt med elektrisk bakrute.

Jeg tipper det ikke er lov(?)  :roll:

8213508[/snapback]

Det var det jeg tenkte på også... Kan ikke forestille meg at en bil kommer gjennom godkjenninga uten rute, men det virker da veldig rart hvis det skal være lov å kjøre med det etterpå..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...