msmanson Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tittelen sier vel sitt, men for å gå litt nærmere inn på saken. Jeg har en bil (stasjonsvogn, bare så det er sagt) som mangler bakrute. Har teipa fast "gjennomsiktig" plast der, men sikten er ikke den beste for det... Er dette kov å kjøre med? Eller hvis jeg blir stoppa i kontroll, hva skjer da? Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Så lenge du kan se blålys gjennom ruta er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Også har du speil du burde kontrollere med Det er vel ikke påbudt med bakrute med sikt så lenge man har sidespeil vel? Mange lastebiler, kassebiler og slikt har jo ikke det. Lenke til kommentar
msmanson Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Okay... Takk for svar Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Biler hvor innvendig speil kreves skal kunne se blålys gjennom bakruta. Ang. kjøring uten bakrute: en jeg vet om hadde en gammel caprice stasjonsvogn før. Der er bakruta elektrisk og kan kjøres ned i "døra" (ja den er hengsla i sida) og det skulle vært rart om det ikke var lovlig å kjøre med den ruta nede Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Bare for å legge til noe til Eriks innlegg. Honda Civic Del Sol (targatak-bil-ting) har også elektrisk bakrute som kan senkes. Det blir riktignok kaldt i nakken når man kjører med den nede. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ang. "lov å kjøre med?" Får man eu-godkjent bilen uten annmerkning/mangel hvis original bakruta mangler?(eller sidevinduer for den del) Blir vel ikke korrekt å sammenligne med biler som er utstyrt med elektrisk bakrute. Jeg tipper det ikke er lov(?) Lenke til kommentar
msmanson Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Ang. "lov å kjøre med?" Får man eu-godkjent bilen uten annmerkning/mangel hvis original bakruta mangler?(eller sidevinduer for den del) Blir vel ikke korrekt å sammenligne med biler som er utstyrt med elektrisk bakrute. Jeg tipper det ikke er lov(?) 8213508[/snapback] Det var det jeg tenkte på også... Kan ikke forestille meg at en bil kommer gjennom godkjenninga uten rute, men det virker da veldig rart hvis det skal være lov å kjøre med det etterpå..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå