NorvegianDad Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Bilen min var forsikret for 12.000 km i året,dette kjørte jeg godt over og glemte seff alt om forandre den..heldigvis har jeg ikke hatt noen uhell da. Men tingen er at når jeg nå oppga km-standen på bilen(årsoppgjøret) og forsikringselskapet så hvor langt jeg hadde kjørt ville de ha det etterbetalt for økt kjørelengde! Har de rett til det? Hadde jeg vært så uheldig å smelt,hadde de dekket skaden da? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Når jeg sa opp forsikringen i ett selskap, fikk jeg tilbakebetalt fordi jeg ikke hadde "brukt opp" kjørelengden min. At det samme gjelder motsatt vei er vel ikke usannsynlig. Hadde du derimot sagt opp forsikringen i stedenfor å forlenge den, ville muligens saken stille seg annerledes. Dette er forøvrig bare synsing fra min side. Hadde du smelt bilen, og du hadde kjørt legngre enn du var forsikret for, ville du ihvertfall fått avkortning på erstatningen. Tror ikke det er så galt at de nekter å betale helt, med midre du har kjørt overdrevent langt over avtalt lengde. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Når jeg sa opp forsikringen i ett selskap, fikk jeg tilbakebetalt fordi jeg ikke hadde "brukt opp" kjørelengden min. At det samme gjelder motsatt vei er vel ikke usannsynlig. Hadde du derimot sagt opp forsikringen i stedenfor å forlenge den, ville muligens saken stille seg annerledes. Dette er forøvrig bare synsing fra min side. Hadde du smelt bilen, og du hadde kjørt legngre enn du var forsikret for, ville du ihvertfall fått avkortning på erstatningen. Tror ikke det er så galt at de nekter å betale helt, med midre du har kjørt overdrevent langt over avtalt lengde. 8199853[/snapback] ja,det var litt av et dilemma.. har ikke kjørt over med vilje akkurat,jeg hadde blitt glad visst de hadde punget ut hvis det hadde skjedd noe, men det er bare det jeg tror ikke de hadde gjort det Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tror ikke du skal betale for de km som er mellom forsikringsavtalen og reell km-stand pga at det er utenom avtalen og du ville fått trøbbel om du hadde smellt i den perioden. Hvis de skal ha fullt betalt for de km også så vil jo det si at bilen er fullt ut forsikret selv om du kjører over eller? Du kan jo høre om de hadde dekket skaden fullt ut om du hadde smellt i den perioden, hvis ikke lurer jeg på hvorfor de isåfall skal ta seg betalt for å forsikre en bil de ikke har forsikret...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå