Gå til innhold

Hvor mye MHz har min AMD Athlon(tm) 3200+?

Anbefalte innlegg

Hvor mye MHz har min AMD Athlon 3200+? På mange spill står det at du må ha f.eks minst 1,7 GHz, og på System info står det at jeg har 2,19 GHz..stemmer detat jeg da har 2,19 GHz prossesor, eller er det noe annet :hmm:

CS Condition Zero trenger bare 500 MHZ, det virker veldig lite

Endret av iMedia_4226
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mhz er ett utdatert mål for ytelse.

På dem annen side er det en grei måte å definere minimumskrav til CPU uten å lage en kilometer lang liste over alle CPU familier etc. Med de CPUene som er i salg i dag, så gir etter min mening klokkefrekvens fremdeles en pekepinn på ytelse, men det er helt klart at man bør ha mer info for å kunne si noe veldig spesifikt/meningsfylt.

Edit: svar til trådstarter, CPUen din er mer enn god nok for de fleste spill/applikasjoner, ingen racer, men god nok. Min mening er at softwareselskaper ofte undervurderer minimumskravene til maskinvare, tror de ofte glemmer at de fleste av oss har flere applikasjoner gående samtidig og heller ikke sitter på en fersk innstallasjon av Windows kontinuerlig...

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Lenge har jo AMD sine prossesorer vært like gode på lavere klokkefrekvens en Intel sine Pentium 4 prossesorer. Og nå har vi også fått C2D som ytter mye bedre enn Pentium 4 prossesorer på lavere klokkefrekvens, men fortsatt oppgir spillprodusente minimums krav etter Pentium 4 prossesorer. Dette blir etterhvert litt uklart, så er enig i at å oppgi minimumskrav i GHz slik man gjør det i dag blir litt misvisende og utdatert.

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Joda, innenfor samme generasjon CPU går det greit å måle ytelsen basert på Mhz..

men når referansen kan bety 1.7Ghz på alt fra Pentium 3, Pentium 4, Core, Core 2, AthlonXP, og Athlon64, er det relativt fåfengt å bare skrive 1.7Ghz...(i min mening)

Lenke til kommentar

E6600 må vel være blant de 10 beste prossesorene som finnes for "vanlige" pcer, så det hadde vært litt ille hvis den var for svak. Er vel bare en bekreftelse på at dette målesystemet som stirrer seg blindt på GHz blir "litt" galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...