€uropa Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Andre navn jeg tenker over er Raphael og Vittorio Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jente®: Julie, Emilie og/eller Sara. Gutt(er): Mathias og/eller Christian. Satser på å få brukt tre av de navnene. Om det blir jeg som får tilslaget på navnet er nå en annen sak Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvis gutt: Balder, Odin, Loke, Brage, Freyr, Geir, Arn, Varg, Torgrim eller en av de andre mange finne norrøne navnene vi har. Hvis jente: Thale, Hel (Kommer ikke på så mange her) :\ Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Da jeg var liten skulle barna mine hete Rolf Magne og Gørild Elisabeth. Jeg skjønte ikke hva alle i klassen lo av, men jeg har nå forstått at kombinasjonen av navn kanskje ikke var helt heldig. Jeg har bestemt meg for å spare mine fremtidige barn for dobbeltnavn, men helt vanlige navn skal de nok ikke få. Gutt: Nathaniel. Jente: Coriander(nææh?). Edit: Og dere kan bare spare dere å komme med kommentarer om at gutten heller skulle hett Timian! xD Endret 6. september 2008 av Coriander Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 gutt: baard eller bård jente: ingen anelse Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Gutt: Max ( Faen til kult navn skal man lete lenge etter ) Ingen formening om jente navn. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Tenk på de stakkars ungene som skal leve med de navnene her. Jeg hadde byttet i mange av tilfellene. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Tenk på de stakkars ungene som skal leve med de navnene her. Jeg hadde byttet i mange av tilfellene. Hadde du fått tildelt navnet Max, hadde du da byttet ? Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Tenk på de stakkars ungene som skal leve med de navnene her. Jeg hadde byttet i mange av tilfellene. Hadde du fått tildelt navnet Max, hadde du da byttet ? Max hadde blitt en vurderingssak, men verre med Nathaniel, Tristan, Heine, Ånon og noen av de norrønske navnene. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jente: Mari Huana Gutt: Jean Paul Lenke til kommentar
puzen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Gutt: -Leon Alexander -Alexander Jente: -Amalie -Veronica Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jente: Mari HuanaGutt: Jean Paul Se for deg kombinasjonen med: Mari Huana og Flod Huest Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvis jeg ble døpt Max hadde jeg byttet navn fort som fy. Men fra spøk til revolver. Tror egentlig man skal være fornøyd med navnene sine jeg. Har aldri forstått folk som insiterer på å døpe ungene sine med de mest vanlige navnene i Norge. Er da lov å være litt mer original enn som så. Når jeg gikk på barneskolen var det tre par personer med likt navn. To ganger Jørgen, to ganger Andre og to ganger Vidar. Disse navnene var også svært vanlig for den generasjonen. Er det bedre å følge saueflokken og kalle ungen det samme som alle andre enn å kalle dem noe litt utenom det vanlige? Sier ikke at man konsekvent skal strebe etter å kalle ungene sine for det mest uvanlige man finner av navn. Men det er lov å være litt original. Selv synes jeg vi har en fin kulturarv her i Norge, og man kan hente mange tradisjonsrike navn derifra. For de som ikke vet det er for eksempel det populære navnet Arne en variant av det norrøne navnet Arn (som betyr ørn). Skal selvfølgelig innrømme at det er norrøne navn jeg ikke liker, som for eksempel Gunnhild. Men jeg har alikevel ikke noe imot at folk kaller døtrene sine for Gunnhild, det er da deres sak. Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Max hadde blitt en vurderingssak, men verre med Nathaniel, Tristan, Heine, Ånon og noen av de norrønske navnene. Nathaniel er jo kjempepent! Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke alle elsker det navnet xD Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er ikke noe mandig over det, og jeg tviler på at en mann ville insistere på å kalle guttungen Nathaniel. Endret 9. september 2008 av twisted_ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Gutt eller jente? Endret 9. september 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Det er ikke noe mandig over det, og jeg tviler på at en mann ville insistere på å kalle guttungen Nathaniel. Hva skal ungen din hete da? Ronny? Altså, Nathaniel er et vakkert navn. Det er jo ikke viktig at det er skal være så "mandig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå