Birdbox Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er så glad i mormor. Ikke bare er hun uendelig snill, hun har også et pent navn. Ellen heter hun. Mitt favorittnavn i verden! Når jeg en gang i fremtiden får ei jente (jeg skalskalskal ha ei jente. Om jeg så må få 11 gutter før hun kommer), skal hun hete Ellen Skulle det komme gutt derimot, skal han hete Are. Delvis etter morfar, delvis fordi jeg syns det er ganske fint. Are betyr jo havørn. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er så glad i mormor. Ikke bare er hun uendelig snill, hun har også et pent navn. Ellen heter hun. Mitt favorittnavn i verden! Når jeg en gang i fremtiden får ei jente (jeg skalskalskal ha ei jente. Om jeg så må få 11 gutter før hun kommer), skal hun hete Ellen Jeg synes Elen er et ganske fint navn. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg er så glad i mormor. Ikke bare er hun uendelig snill, hun har også et pent navn. Ellen heter hun. Mitt favorittnavn i verden! Når jeg en gang i fremtiden får ei jente (jeg skalskalskal ha ei jente. Om jeg så må få 11 gutter før hun kommer), skal hun hete Ellen Skulle det komme gutt derimot, skal han hete Are. Delvis etter morfar, delvis fordi jeg syns det er ganske fint. Are betyr jo havørn. Are 1, Are 2, Are 3, Are 4, Are 5, Are 6, Are 7, Are 8, Are 9, Are 10, Are 11 og Ellen? Selv er jeg glad i navn som begynner på Ch(Charlotte, Christina, Christine etc), så om det blir en jente og jeg får medhold fra min bedre halvdel så blir det nok noe i den retningen. Gutt er jeg neimen ikke sikker på. Synes ideen av eget navn pluss v2(eventuelt veto?) til mellomnavn er morsom, men blir aldri utført i praksis.. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Lucifer/Lusifer Endret 4. august 2008 av Immanuel Kant Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 liker spesielt godt sofie eller sofia. får jeg en datter blir det nok det navnet Lenke til kommentar
G.L. Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Viktig: Til dere som leter etter navn til deres små poder: jeg vil anbefale dere å lese disse artiklene først: http://www.nordiskforsvar.org/destruktiv_navneutvikling.htm http://www.nordiskforsvar.org/destruktiv_n...utviklingII.htm Mvh Gisle Larsen, leder for Nordisk Forsvar Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 haha, ja den var god.... Selv har vi valgt det navnet vi har fordi det skal kunne brukes i internasjonal sammenheng uten å måtte endres på... Og jeg driter fullt hvor navnet kommer fra. Lenke til kommentar
holar Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hehehe. Har funnet mange fine navn her. Mine tre nevøer heter: Gard, Odin og Brage. Guttenavn: Arn, Håkon Jentenavn: Alva, Hilda Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg ville kalt guttungen: Kevin eller Kelvin etter megselv siden det er så kult navn Lenke til kommentar
G.L. Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hehehe. Har funnet mange fine navn her. Mine tre nevøer heter: Gard, Odin og Brage. Guttenavn: Arn, Håkon Jentenavn: Alva, Hilda Fint at noen holder på tradisjonene. Men for ordens skyld vil jeg bare nevne at Odin ikke ble brukt som personnavn i hedensk tid. Fordi det navnet var hellig. Isteden kunne man bruke varianter som Lodin eller Odinkar, eller bruke av Odins mange tilnavn, slik som f.eks. Bolverk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg vil at barna mine skal ha navn som ikke høres skada ut på Norsk, Tysk eller Engelsk. For eksempel Kevin, Kristoffer, Mari, Dennis osv. Men ville ikke valgt noen av navnene ovenfor Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg vil at barna mine skal ha navn som ikke høres skada ut på Norsk, Tysk eller Engelsk. Så ikke Geir altså? Om jeg får ei datter, Christel Alexandra Lenke til kommentar
Special P Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 andrea, nora og niklas. nora og niklas SKAL være tvillinger. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Gutt(Da kommer jeg til å oppkalle han etter en): Kyrre(Faren min het det) Zisou(Zinedine Zidane) Jente: har ikke bestemt meg om det ennå Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dehtleff, uansett kjønn! Har informert fruen om at det er mitt eneste krav hvis hun maser om å få en unge Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 andrea, nora og niklas. nora og niklas SKAL være tvillinger. Sjansen for å få tvillinger er en til 80, så du bør begynne nå. Så bør du han noen reservenavn til de gangene du ikke får tvillinger. Selv ville jeg kalt barnet mitt Alexander eller Athena. Hvis jeg skal bruke navn i familien om att må det bli Jon-Rasmus Ingebrigt. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Vist jeg noen gang får en sønn skal han hete Shawn William Lenke til kommentar
najki Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har plenty av guttenavn på "lista" mi, men foreløpig bare ett jentenavn. Det er Linnea. Ja, det har blitt en tanke oppbrukt nå, men det er oppkalling etter min mormor som jeg er utrolig glad i. Førstemann ut blir nok en Michael (les: Majkel). Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sigurd, Bjørg, Njord, Henry, Trym, og noen til. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Thomas og Christopher er vel de eneste som egentlig står på lista mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå