Kake24 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Nå har jeg en vifte som blåser luft mot ramen min slik at brikkene blir avkjølt, men jeg kunne tenke meg å kvitte meg med viften. Er det mulig å kjøle brikkene med vann? De blir veldig varme om jeg tar bort viften, men trenger de egentlig kjøling? Endret 20. mars 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Andy656 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Nå har jeg en vifte som blåser luft mot ramen min slik at brikkene blir avkjølt, men jeg kunne tenke meg å kvitte meg med viften. Er det mulig å kjøle brikkene med vann? De blir veldig varme om jeg tar bort viften, men trenger de egentlig kjøling? 8198070[/snapback] ram kortene eller random acess memory trenger egentlig ingenn form for kjøling annet enn det som kommer orginalt med. hvis ram brikkene kommer uten kjølesett betyr det at brikkene ikke trenger noen annen form for kjøling! Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Er du helt sikker på det? Om jeg tar bort viften så blir det ingen luftstrøm i kabinettet. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har du vannkjøling på resten? Klokker du maskinen? Hvis du har vannkjøling på resten, så kan det være en ide å montere det på ram-brikkene også, men husk at hver blokk reduserer vann-gjennomstrømningen. Jeg ville uansett anbefale å montere en eller to vifter i maskinen og ha dem på lavt turtall, da man bør ha luftgjennomgang i maskinen for å kjøle ned ting som hovedkort og RAM fordet om man ikke klokker dem. Harddisker trives best på 40c Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Trives best på 40c? Hvor tar du det fra egentlig? Info? Mine trives godt på 26C.. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Nå har jeg kun vannkjøling på prosessor og grafikkort, men jeg kunne tenke meg å kjøle så mye som mulig med vann. Jeg har en Zalman Reserator 2 så jeg er litt usikker på hvor mange blokker jeg kan koble til den. Jeg har tenkt tanken på å kjøle northbridge, skjermkortminne og RAM i tillegg for så å ha to vifter med lavt turtall, men jeg tror kanskje at det blir litt mange blokker for reseratoren. Hva er viktigst å kjøle (med vann) om jeg har et lavt turtall på viftene? Jeg klokker ikke Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Kjøling er oppskrytt. Du trenger verken vifte eller vann på RAM'en din - med mindre det er av verste kvalitet eller overklokket. Har for øvrig selv Zalman reserator på både CPU og GPU - og ikke en eneste vifte i kabinettet - heller ikke på hovedkortet. Har durt og gått 24/7 i 2 år uten noen problemer. Den gamle Pentium 3 serveren min hadde heller ingen vifter - men den hadde ikke en gang CPU-vifte - for den fjernet jeg! Aldri problemer med den heller. Endret 22. mars 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 CPU uten noe form for kjøling? Nekter jeg å tro.. Stabile 127C da? RAM kan være greit å kjøle om du tenker å overklokke, men trenger ikke kjøling (dersom det ikke følgte med noen vifte). Lenke til kommentar
Josten Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Nå bruker en pentium 3 en del mindre strøm enn dagens prosessorer. Så aktiv kjøling er dermed ikke et must. Han skrev jo bare at det var uten vifter, ikke uten kjøleribbe. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Cpu'en hans hadde kjøling, men ikke vifte. Han sa "Den gamle Pentium 3 serveren min hadde heller ingen vifter - men den hadde ikke en gang CPU-vifte - for den fjernet jeg! Aldri problemer med den heller. " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå