Gå til innhold

Kopiering av egen musikk til egen bruk kan bli ulovlig

PoL-E

Anbefalte innlegg

Det er 3 bransjer som utmerker seg: Musikk, film og software. De er like paranoide alle sammen, hehe.

Hadde de ikke vært så griske og forstått at det går an å bli rik på volum i stedet for ågerpriser.

Gjør produktene så billige at det ikke er bryet verdt å kopiere. Hvem gidder å kopiere Aftenposten? Den koster 12 kroner og de aller fleste tillater seg å kjøpe den hver dag. Hadde en CD med musikk kostet 12 kroner hvem gidder å kopiere den da? Hvor mange CD´er ville du kjøpt da. Antakelig hadde vi hatt grønne innsamlingssekker en gang i måneden for resirkulering av gamle CD´er hehe.

Hva hadde musikkbransjen tjent på det? Mye mer en i dag.... :grin:

5 milioner nordmenn ganger 365 kjøpte CD´er i året á kr 12,- blir et marked for musikk på kr. 21,9 mrd. i året. Hva er det nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Jimmy Pop skrev (2002-12-13 20:39):

Nå må du ikke dumme deg, Kjetil. Selvfølgelig er det noe å bry seg om!!

Vi
er tross alt samfunnet her. Skal politikerne liksom bare lage lover MOT oss i hytt og pine?

Også skal vi sitte her og si... "Jaja. De finner ikke ut av dette uansett, så de kan vel bare få lage så mange lover de vil, de!"

Politikerne gjør jo hva skitt de vil. Trodde lovene var laget for å beskytte de svake i samfunnet, jeg. Og når ble platekompanier og hollywood de svake?

Ps: Det er lov å importere sone 1 filmer. Bare ikke å videreselge de.

Dummer meg ikke ut eg jimmy. Men det nytter ikke å syte på den nye loven her inne og eg driter vel i loven, For det er ikke mulig å følge opp alle som kopierer en cd?

De sløve politikerne vår lage så mangen lover at det er umuligt å bry seg om de fleste av dem.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 20:52, skrev Kjetil Lura:

Dummer meg ikke ut eg jimmy. Men det nytter ikke å syte på den nye loven her inne og eg driter vel i loven, For det er ikke mulig å følge opp alle som kopierer en cd?

De sløve politikerne vår lage så mangen lover at det er umuligt å bry seg om de fleste av dem.

Så det er virkelig slik du vil verden skal bli?

Hvis alle hadde tenkt som deg hadde vi hatt en milliard regler som ingen visste om.

Noen må jo reagere.

Lenke til kommentar

Blir nesten fristet til å starte et politisk parti (ikke at vi har nok av de) som jobbet for å hindre slike lover som er bare til fordi store multinasjonale bedrifter legger press på regjeringene.

"Brillepartiet ser på sakene med enkeltpersonen i sentrum."

Blir et slikt parti dannet har de GLATT min stemme så lenge paladium og annet lusker på grensen til landet.

Lenke til kommentar
Quote:

format c: skrev (2002-12-13 20:50):

Det er 3 bransjer som utmerker seg: Musikk, film og software. De er like paranoide alle sammen, hehe.

Hadde de ikke vært så griske og forstått at det går an å bli rik på volum i stedet for ågerpriser.

Gjør produktene så billige at det ikke er bryet verdt å kopiere. Hvem gidder å kopiere Aftenposten? Den koster 12 kroner og de aller fleste tillater seg å kjøpe den hver dag. Hadde en CD med musikk kostet 12 kroner hvem gidder å kopiere den da? Hvor mange CD´er ville du kjøpt da. Antakelig hadde vi hatt grønne innsamlingssekker en gang i måneden for resirkulering av gamle CD´er hehe.

Hva hadde musikkbransjen tjent på det? Mye mer en i dag....
:grin:

5 milioner nordmenn ganger 365 kjøpte CD´er i året á kr 12,- blir et marked for musikk på kr. 21,9 mrd. i året. Hva er det nå?

Meget bra sakt, Sett ned prisene er ett av virkemiddlen får å få ned kopieringen. Men de gjør det motsatte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...